Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo S60 může vypadat až takhle dobře, motory ale neoslní (ilustrace)
19.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace švédského sedanu bude postavena na zkrácené platformě SPA, s níž budou spojeny motory Drive-E. A to nejspíše nejen čtyřválcové.
Druhá generace Volva S60 je na trhu od roku 2010 a ve výrobě rozhodně nevydrží devět let, jako ta první. Odhalení nástupce můžeme tedy očekávat v příštím nebo přespříštím roce, přičemž tipujeme spíše druhou možnost. Přeci jen za pár dní startující nový rok je spojen s uvedením sedanu S90 do prodeje a odhalením kombíku V90. Švédové tedy budou mít dostatek práce, přičemž nejspíše ani nebudou chtít zkrátit svým vlajkovým lodím jejich „15 minut slávy“.
Ať však premiéra bude dříve či později, pár slov si o třetí generaci Volva S60 můžeme říci již nyní. Odstartujeme přitom platformou SPA, kterou používají oba výše zmíněné modely a jenž dozná v případě konkurence pro BMW řady 3 zmenšení. Ve srovnání se stávajícím provedením se očekává redukce hmotnosti a zároveň zvětšení prostoru, zejména na zadních sedadlech. Pod kapotou pak bude možné počítat s motory Drive-E.
Ačkoliv valná část portfolia bude poháněna dvoulitrovými čtyřválci, základní verze dostanou pod kapotu 1,5litrový přeplňovaný tříválec. Tato pohonná jednotka by se ostatně měla nastěhovat i do motorového prostoru Volva S90, i když v případě vrcholného sedanu by ji měl doplnit elektromotor. U menšího modelu ale nejspíše bude možné počítat s absencí hybridní techniky, i když ani její příchod nevylučujeme.
Kromě mechaniky bude S60 vycházet z většího sourozence také designem, jehož možnou podobu nám aktuálně představil známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin. Jeho vize rozhodně není nepřitažlivá, přičemž zejména zadní partie jsou atraktivnější než u Volva S90. Zda ovšem realita bude takováto či diametrálně odlišná, to prozatím říci nedovedeme...


Nové Volvo S60 může vypadat až takhle dobře
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025Šéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
11.4.2025Drazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva