Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové vrcholné SUV Audi předvedlo svou rychlost a spotřebu. Víc zaujme něčím jiným
10.8.2018 | Petr Prokopec
Je to v mnoha ohledech maximum toho, co dnes dokáže Audi nabídnout. I proto udiví, že v jediné dnes dostupné motorizaci nepředvádí na silnici nic ohromujícího.
Nové Audi Q8 je co se vzhledu týče povedeným vozem, koneckonců nic jiného bychom ani od vrcholného SUV neočekávali. Německá automobilka však při jeho příchodu na trh zvolila poněkud neobvyklou taktiku. Novinka je k mání pouze s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, jenž dává k dobru 286 koní a 600 Nm točivého momentu. To sice nejsou na straně jedné zrovna nízká čísla, nicméně na ohromení davů by stačila někdy před deseti lety. Nyní je již nejvyšší liga někde jinde.
Je samozřejmě jasné, že nabídka se časem rozroste, přijdou i mnohem výkonnější deriváty, jenže teď lze sáhnout jen po nepříliš vrcholné jednotce, se kterou je spojeno teoretické zrychlení z klidu na stovku za 6,3 sekundy a udávaná nejvyšší rychlost 232 km/h. I té se vlastně můžeme poněkud hořce pousmát a znovu připomenout, že tu máme vrcholné SUV prémiové značky, které ovšem nedosáhne ani na obligátní německou dvěstěpadesátku. Tachometr přitom končí na magické třístovce.
Karty máme rozdány, nastal čas přistoupit ke hře. Či v tomto případě uvést onen třílitrový turbodiesel do chodu a vyzkoušet jízdní dynamiku rovněž v praxi. Pokud jste již teorií byli zklamáni, jásotu se od vás nejspíše nedočkáme. Na stovku Q8 potřebuje 6,6 sekundy, tedy o pár desetin více, než tvrdí tovární údaje. Dvoustovka za 29,2 sekundy pak také již není dechberoucí a za tuto metu se navíc vozu už mnoho nechce. Udávané maximum ale na tachometru pokoří.
Co lze chválit, je spotřeba. I při jízdě dvoustovkou si motor řekne „jen“ o 13 litrů na sto kilometrů, což opravdu nepřipomíná vír v nádrži. Pokud se navíc spokojíte s polovičním tempem, lze počítat s lehce nadpoloviční žíznivostí, při ustálené jízdě stodvacítkou pak spotřeba vylezla nad 8 l/100 km a při stočtyřicítce na 9 l/100 km. V kombinovaném provozu by pak mělo pomoci použití mikro hybridní techniky, kdy lithium-iontová baterie a 48voltový okruh sráží reálnou žíznivost o 0,7 l/100 km.
Nejvíce tak dnes Q8 zaujme vzhledem, zejména pak dynamicky laděnou příď, jak si kromě videa můžeme ověřit i na fotkách. Je pak jen na vás, zda pro něj budete považovat za adekvátní motorizaci 50 TDI, jak zní obchodní název verze osazené třílitrovým turbodieselem. U nás je k mání od 1 945 900 Kč, čímž se se novinka řadí na vrchol portfolia Audi hned za špičkovou A8.
Audi Q8 50 TDI jízdní dynamikou zrovna neoslní...
Foto: Auto Junk
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 11 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
před 4 hodinami - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
před 5 hodinami - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
před 7 hodinami - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před 8 hodinami - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva