Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Stratos byl pohřben, nahradí jej vzkříšený Alpine A110?
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Návrat Stratosu je po odmítavé reakci Ferrari uzavřenou kapitolou. Škoda. Autor vozu má nicméně nové plány na oživení další závodní legendy.
Německý podnikatel Michael Stoschek s konečnou platností pochopil, že přes odmítavý postoj ze strany Ferrari vlak nejede a definitivně opouští myšlenku na omezenou produkci Stratosu. Jak asi víte, jeho vysněný stroj se měl stát poctou sportovní legendy rallye Lancie Stratos. O design se postaralo věhlasné studio Pininfarina a motor - stejně jako u původního vozu - pocházel od Ferrari. A nejen to. Stoschekovo dítě využívalo kromě vidlicového osmiválce modelu F430 o výkonu 540 koní také jeho zkrácenou platformu.
To, co bylo po stránce techniky pro znovuzrozený Stratos požehnáním, se ale naneštěstí stalo i jeho hrobníkem. Jak vyšlo najevo, nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa sice měl pro vůz pochopení, a proto Stoschekovi poskytl plnou podporu. Jenže automobilka to zároveň brala pouze jako jednorázovou výpomoc při unikátním projektu a ne oporu pro náběh výroby, i když se mělo jednat pouze o omezenou sérii 25 kusů. Ač se to někomu líbí nebo ne, rozhodnutí (jakkoli může navenek vypadat ješitně) dává z pohledu Italů smysl. Aby totiž mohl nový Stratos vzniknout, musela své „orgány” darovat již existující F430.
Stoschek by patrně nechtěl, aby kvůli němu padly další stroje Scuderie, nicméně Ferrari by muselo oprášit nástroje na výrobu staré platformy a výběhových motorů, což by asi nebylo nejlevnější a navíc je otázkou, jestli by na to Italové měli nebo chtěli mít kapacity, protože jen tak někomu by své (ani letité) technologie nesvěřili.
Takže konec jména Stoschek v automobilových médiích? Možná ne tak docela. Německý businessman už oznámil, že je v jednání s Renaultem a hledá možnost, jak začít vyrábět nástupce slavného francouzského Porsche - Alpine A110, který rovněž patří k závodním skvostům 60. a 70. let.
Nový Stratos zařízlo samotné Ferrari, nikoli neočekávaně
Druhý pokus o reinkarnaci rallye legendy bude možná proveden na Alpine A110
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024 - Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8.4.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 06:51 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 05.08. 06:50 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.