Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí

Peugeot vytáhl svůj elektrický koncept EX1 na Severní smyčku Nürburgringu a vytvořil na něm nový rekord mezi elektřinou poháněnými vozy. Výsledek je přesto bídný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí

30.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot vytáhl svůj elektrický koncept EX1 na Severní smyčku Nürburgringu a vytvořil na něm nový rekord mezi elektřinou poháněnými vozy. Výsledek je přesto bídný.

Peugeot loni do Paříže přivezl koncept nazvaný EX1. Jde o elektřinou poháněný vůz minimalistických proporcí a vskutku futuristického vzhledu. Na první pohled vypadá jak „otevřená tříkolka” pro Batmana, nakonec jde ale jen o roadster se čtyřmi koly určený pro dvoučlennou lidskou posádku.

Také technika EX1 je jako z budoucnosti. Každou z náprav pohání jeden z elektromobilů o výkonu 125 kW (170 koní), kombinovaný výkon pak činí prostý součet obou dílčích, tedy 250 kW neboli 340 koní. To je už pořádná porce koní, jak už to ale bývá, sláva tohoto elektromobilu zachází na akumulátorech, jenž mají kapacitu jen 30 kWh, což odpovídá asi devítilitrové nádrž nafty v konvenčním autě.

Vůz navíc není jen silný, je také patřičně malý (má jen 90 cm na výšku) a je vybaven takřka závodním podvozkem - dvojité lichoběžníky na přední ose a centrální odpružení s lehkými rameny na zadní nápravě, to se v sériové produkci příliš nevidí. Automobilka tak slibovala schopnost vozu překonávat příčné zrychlení 1 g a doslova „extrémní auto snů” demonstrující „vzrušující možnosti elektrického pohonu”. Nyní, několik měsíců po skončení pařížského autosalonu Peugeot vytáhl vůz na Nordschleife a víme, jak si EX1 vede ve skutečnosti.

Za volant usedl Stéphane Caillet a na 20,8 kilometru dlouhé trati dosáhl průměrné rychlosti 138,324 km/h. Výsledný čas tak má podobu 9 minut a 1,338 sekundy, což nezní jako ze snu a vzrušující to není už vůbec. Uvážíme-li, že vůz má plných 340 koní výkonu, jde v podstatě jen o kola s motorem, jeho aerodynamický odpor bude minimální a navíc má pohon všech kol s možností precizního rozdělování hnací síly mezi osy, jde spíše o bídu s nouzí.

Považte, že jen trochu neobyčejný Volkswagen Golf V GTI „udělá Smyčku” za 8 minut a 53 sekund, stačí mu k tomu 200 koní, pohon předních kol, design ohromující asi jako Barack Obama bez plavek a přidává k tomu všemu praktičnost úplně normálního auta, je výkon EX1 až pozoruhodně bídný. Peugeot se jím přesto chlubí, dosavadní rekordní zápis byl totiž o více než 50 sekund horší...

Zatím máme k dispozici jen pár snímků z této události, Peugeot slibuje i video. Těšme se na něj, snad z něj bude jasnější, proč jiná, třebaže větší auta s podobným výkonem dosahují časů až o minutu lepších.


Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí - 1 - Peugeot EX1 Nordschleife 01Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí - 2 - Peugeot EX1 Nordschleife 02Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí - 3 - Peugeot EX1 Nordschleife 03Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí - 4 - Peugeot EX1 Nordschleife 04Peugeot EX1 vytvořil na Nordschleife rekord mezi elektromobily, za moc nestojí - 5 - Peugeot EX1 Nordschleife 05
Parta lidí od Peugeotu se s EX1 na Nordschleife moc nepředvedla, s 340 koňmi výkonu nepokořila ani devítiminutovou hranici

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.