Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co Audi těsně před Vánoci dodalo zákazníkům. Je to vážně nadělení
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dostat k Vánocům cokoli je jistě pěkné, na některé věci lze ale hledět s větším zalíbením než na jiné. Jako třeba na záplavu prvních vyrobených Audi R8 MLS GT4.
Na dubnovém autosalonu v New Yorku se ukázala druhá generace Audi R8 ve verzi LMS GT4. Ačkoliv jde o závodní speciál, silniční verzi je tak blízko, jak jen to jde. Potvrzuje to i samotná automobilka, dle které je 60 procent komponentů mezi oběma variantami společných. To snižuje výslednou cenu, za speciál se platí 198 000 Eur (cca 5 090 500 Kč), což na závoďák této úrovně není závratná suma.
Čím se tedy provedení GT4 liší od silničního Audi R8? V prvé řadě jde o zcela odlišnou koncepci pohonu, pravidla dané závodní kategorie nepřipouští systém 4x4. Atmosférický 5,2litrový desetiválec tedy zásobuje pouze zadní kola, přičemž výkon motoru byl odladěn na 495 koní. Jejich přenos dostal na starosti sedmistupňový dvouspojkový automat, na zadní nápravě našel své místo mechanický diferenciál.
Standardní výbava zahrbuje stavitelné tlumiče a stabilizátory, silnější brzdy vyhovující ostřejšímu okruhovému použití nebo překalibrovaným řízením, ze závodní verze GT3. Specifická jsou litá kola či agresivnější bodykit navyšující přítlak. Interiér je „oholen“, hlavní roli zde hraje ochranná klec, skořepina a šestibodové pásy.
Pamatováno bylo také na bezpečnostní předpisy, kromě specifické nádrže odpovídající požadavkům mezinárodní automobilové federace FIA tu je i „únikový východ“ skrze otvor ve střeše. Tím odlišnosti víceméně končí. Objednávkové knihy Audi otevřelo v říjnu a současně přislíbilo, že první zákazníci dostanou své vozy ještě letos před Vánoci.
Jak bylo řečeno, tak se i stalo. Značka se čtyřmi kruhy se aktuálně pochlubila fotkami první várky závodních speciálů, z nichž pět zamíří do Spojených států, jeden do Austrálie a po dvou dostanou týmy v Asii, Německu a Nizozemí. Nasazeny budou ve vytrvalostních závodech v Dubaji, Daytoně či Bathurstu, stejně jako se zúčastní již sedmého ročníku Audi R8 LMS Cup.
Audi R8 LMS GT4 míří za prvními zákazníky...
...připomenout můžeme i první sadu oficiálních snímků velmi levného závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz