Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty
9.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.
Není pochyb o tom, že monoposty F1 jsou v letošním roce rychlejší než kdy předtím. Důkazů jsme od počátku sezóny mohli nasbírat opravdu dost, kupříkladu na okruhu v Barceloně dosahují jezdci v deváté zatáčce rychlosti 245 km/h. Ještě loni tam ovšem jezdili o třicet kilometrů v hodině pomaleji. Ve Spa-Francorchamps v sekci Pouhon je pak rozdíl ještě větší (253 versus 289 km/h). Na tomto okruhu je navíc takový Lewis Hamilton o takřka 4,2 sekundy na jedno kolo rychlejší než loni Nico Rosberg.
Velkých rozdílů jsme se dočkali také o víkendu v Japonsku, kde šampionát zavítal na okruh Suzuka. Studené sprchy se zde dočkalo především Ferrari, které tak již během příští Velké ceny v texaském Austinu může prohrát oba šampionáty. Tituly by přitom šly za Mercedesem a Hamiltonem, který se v Japonsku dočkal již třetího pole position. Šlo však o první „zářez“ na Suzuce, dříve totiž jezdec v letech 2007 a 2008 opanoval okruh ve Fudži.
S časem 1 minuta a 27,319 sekundy přitom Hamilton pokořil předchozí rekord okruhu, který držel Felipe Massa a jenž zůstal nepřekonán po dlouhých deset let. Jelikož jezdec Mercedesu má nyní pod pravou nohou daleko vyšší výkon, než jaký v roce 2006 produkoval atmosférický 2,4litrový osmiválec, nelze se novému zápisu do historie vůbec divit. Zvláště když kromě hybridní jednotky s tisíci koňmi na ni má zásluhu i propracovanější aerodynamika a především mnohem širší pneumatiky.
Je ovšem nutné dodat, že jakkoliv jsou dnešní monoposty výrazně rychlejší než kdysi (rekord na Suzuce Hamilton překonal o více než dvě sekundy a v přímém srovnání Massu naprosto drtí), stále bychom raději brali návrat starých dobrých atmosfér. A to především kvůli zvuku, který produkují a kvůli němuž nové hybridní Formule 1 působí prostě nezáživně...

Jak moc zrychlily monoposty F1? To bylo o víkendu na okruhu Suzuka více než patrné, stejně jako o to, o kolik horší zvukové představení navzdory tomu předvádí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
