Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty

V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty

9.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.

Není pochyb o tom, že monoposty F1 jsou v letošním roce rychlejší než kdy předtím. Důkazů jsme od počátku sezóny mohli nasbírat opravdu dost, kupříkladu na okruhu v Barceloně dosahují jezdci v deváté zatáčce rychlosti 245 km/h. Ještě loni tam ovšem jezdili o třicet kilometrů v hodině pomaleji. Ve Spa-Francorchamps v sekci Pouhon je pak rozdíl ještě větší (253 versus 289 km/h). Na tomto okruhu je navíc takový Lewis Hamilton o takřka 4,2 sekundy na jedno kolo rychlejší než loni Nico Rosberg.

Velkých rozdílů jsme se dočkali také o víkendu v Japonsku, kde šampionát zavítal na okruh Suzuka. Studené sprchy se zde dočkalo především Ferrari, které tak již během příští Velké ceny v texaském Austinu může prohrát oba šampionáty. Tituly by přitom šly za Mercedesem a Hamiltonem, který se v Japonsku dočkal již třetího pole position. Šlo však o první „zářez“ na Suzuce, dříve totiž jezdec v letech 2007 a 2008 opanoval okruh ve Fudži.

S časem 1 minuta a 27,319 sekundy přitom Hamilton pokořil předchozí rekord okruhu, který držel Felipe Massa a jenž zůstal nepřekonán po dlouhých deset let. Jelikož jezdec Mercedesu má nyní pod pravou nohou daleko vyšší výkon, než jaký v roce 2006 produkoval atmosférický 2,4litrový osmiválec, nelze se novému zápisu do historie vůbec divit. Zvláště když kromě hybridní jednotky s tisíci koňmi na ni má zásluhu i propracovanější aerodynamika a především mnohem širší pneumatiky.

Je ovšem nutné dodat, že jakkoliv jsou dnešní monoposty výrazně rychlejší než kdysi (rekord na Suzuce Hamilton překonal o více než dvě sekundy a v přímém srovnání Massu naprosto drtí), stále bychom raději brali návrat starých dobrých atmosfér. A to především kvůli zvuku, který produkují a kvůli němuž nové hybridní Formule 1 působí prostě nezáživně...


Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty - 1 - Hamilton Suzuka 2017 videoscreen
Jak moc zrychlily monoposty F1? To bylo o víkendu na okruhu Suzuka více než patrné, stejně jako o to, o kolik horší zvukové představení navzdory tomu předvádí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše