Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty

V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty

9.10.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

V japonské Suzuce držel po dlouhých deset let nejrychlejší kolo okruhu Felipe Massa s Ferrari. Teď už je druhý v pořadí, přesto jeho jízda láká více.

Není pochyb o tom, že monoposty F1 jsou v letošním roce rychlejší než kdy předtím. Důkazů jsme od počátku sezóny mohli nasbírat opravdu dost, kupříkladu na okruhu v Barceloně dosahují jezdci v deváté zatáčce rychlosti 245 km/h. Ještě loni tam ovšem jezdili o třicet kilometrů v hodině pomaleji. Ve Spa-Francorchamps v sekci Pouhon je pak rozdíl ještě větší (253 versus 289 km/h). Na tomto okruhu je navíc takový Lewis Hamilton o takřka 4,2 sekundy na jedno kolo rychlejší než loni Nico Rosberg.

Velkých rozdílů jsme se dočkali také o víkendu v Japonsku, kde šampionát zavítal na okruh Suzuka. Studené sprchy se zde dočkalo především Ferrari, které tak již během příští Velké ceny v texaském Austinu může prohrát oba šampionáty. Tituly by přitom šly za Mercedesem a Hamiltonem, který se v Japonsku dočkal již třetího pole position. Šlo však o první „zářez“ na Suzuce, dříve totiž jezdec v letech 2007 a 2008 opanoval okruh ve Fudži.

S časem 1 minuta a 27,319 sekundy přitom Hamilton pokořil předchozí rekord okruhu, který držel Felipe Massa a jenž zůstal nepřekonán po dlouhých deset let. Jelikož jezdec Mercedesu má nyní pod pravou nohou daleko vyšší výkon, než jaký v roce 2006 produkoval atmosférický 2,4litrový osmiválec, nelze se novému zápisu do historie vůbec divit. Zvláště když kromě hybridní jednotky s tisíci koňmi na ni má zásluhu i propracovanější aerodynamika a především mnohem širší pneumatiky.

Je ovšem nutné dodat, že jakkoliv jsou dnešní monoposty výrazně rychlejší než kdysi (rekord na Suzuce Hamilton překonal o více než dvě sekundy a v přímém srovnání Massu naprosto drtí), stále bychom raději brali návrat starých dobrých atmosfér. A to především kvůli zvuku, který produkují a kvůli němuž nové hybridní Formule 1 působí prostě nezáživně...

Podívejte se, o kolik rychlejší (a přesto nudnější) je dnes F1 než před 11 léty - 1 - Hamilton Suzuka 2017 videoscreen
Jak moc zrychlily monoposty F1? To bylo o víkendu na okruhu Suzuka více než patrné, stejně jako o to, o kolik horší zvukové představení navzdory tomu předvádí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše