Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 GT3 ukazuje na videu, jak funguje aktivní natáčení zadních kol
13.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové video nejlépe odhaluje, jak umí nová gététrojka aktivně zatáčet zadními koly. Mezi produkčními modely Porsche si tímto vynálezem vysloužila prvenství.
Poslední generace GT3 je technologicky velice našlapaný vůz, který zvládne v rekordním čase zpráskat okresku, ale také vyrazit na okruh, kde se nezalekne ani o dost ultimativnějších aut. Je dokonce tak žhavým zbožím až jí z toho občas šlehají plameny z motorového prostoru. K veškerým těm vychytávkám schopným zlepšit časy na oválu jí inženýři u Porsche dali do vínku také aktivní natáčení zadních kol.
Až dosud jsme ale viděli jen animace, jelikož fotografie činnost zadní nápravy stěží zachytí. Pak jsme také mohli spoléhat na pocity těch, kteří už s novinkou měli tu čest. Nové video od Elephant Racing však pohled na tento vynález docela mění a ukazuje, jak funguje v praxi se sundanými koly, posléze i s nimi. A jaký že je jeho účel?
Model vzešlý z nové generace 911 991 má otáčením zadních kol zlepšit stabilitu ve vysokých rychlostech, v těch nízkých zase zajistit menší poloměr otáčení. V praxi údajně funguje následovně. Při rychlostech do 50 km/h se zadní kola natáčejí v opačném směru než ta přední a jakmile dosáhne řidič 80 km/h natočení probíhá ve stejném směru. V obou případech se pohon starají dva servomotory a dochází k vychýlení až o 1,5 stupně.
Na videu si všimněte pracujících ovládacích tyčí a závěsů, které se řídí v závoslosti na natočení volantu, a tedy předních kol. Jen jako připomínku dodejme, že GT3 pohání 3,8litrový šestiválcový boxer o výkonu 475 koní. Zadní náprava se samosvorem je poháněna prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, jelikož manuál již v nabídce bohužel není. Z klidu na stokilometrovou rychlost umí tenhle divoch za zhruba 3,5 sekundy, přičemž legrace skončí při dosažení 315 km/h.
Porsche 911 GT3 991

































Porsche GT3 umí dělat divy na okruhu i na silnici. Občas umí dokonce i zahořet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 26 minutamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha