Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R v úchvatné bílo-modré provokuje svou nenávistnou značkou (foto)
12.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější limitovaná 911 je nadmíru přitažlivým vozem. A nebojí se provokovat jiné majitele Porsche jednou ze svých největších výjimečností.
Porsche 911 R je tím nejčistokrevnějším modelem, jaký automobilka z Zuffenhausenu v posledních letech přivedla na svět. Naneštěstí pro nás - či respektive pro movité fanoušky - byla celá produkce vyprodána ještě předtím, než byla oficiálně představena. Zájemce o toto kupé tedy můžeme odkázat maximálně na trh s „ojetými“ vozidly, kde ovšem 911 R začíná mířit vysoko nad rámec již tak nemalé původní pořizovací ceny - není problém zahlédnout ani nabídkové ceny v řádu desítek milionů Kč.
Hlavním důvodem, proč se k tomuto stroji vracíme, je pár nových snímků od JK Automotive. Ty zachycují právě jednu z 911 R, která dorazilo na britský trh s kontrastními pruhy. Sluší ji to velice, více než to ale poutá naší pozornost registrační značka, která dává každému jasně najevo, že u tohoto modelu automatickou převodovku PDK rozhodně nenajdete. Těžko říci, co mají znamenat ty dvě šestky uprostřed? Že by cosi o „ďábelském PDK” na omezeném prostoru? Můžete zkusit hádat.
Není to ale jediný důvod, proč znovu o „eRku” utrousit pár slov. Tento vůz se díky „zásobám” Toma Hartleyho dostal do křížku s Carrerou GT, která je ve srovnání s 911 R v podstatě dostupnější zboží. Sice ne cenou, Porsche ale celkově vyrobilo 1 270 exemplářů tohoto supersportu, zatímco 911 R vzniklo pouze v 991 kusech. Pro zapřísáhlé petrolheady ale nejspíše bude „CGT“ daleko přitažlivějším vozem, neboť staví na analogové technice a desetiválcovém motoru.
Pohonná jednotka vyvíjená původně pro Le Mans, stejně jako celý vůz, dává k dobru 612 koní a 590 Nm točivého momentu. O přenos na zadní kola se pak stará šestistupňový manuál doplněný řadicí pákou s hlavicí z balzového dřeva, jež jen podtrhuje úpěnlivou snahu Porsche o co nejnižší hmotnost. Ta se nakonec usadila na 1 455 kilogramech.
911 R je vůči tomu o deset kilo lehčí, disponuje však 500 koňmi a 460 Nm. Mohlo by se tedy zdát, že ve vzájemném souboji bude tahat za kratší konec, nicméně nesmíme zapomínat na fakt, že oba vozy dělí několik let vývoje. Carrera GT tedy sice vítězí v maximálce (330 vs 323 km/h), Porsche 911 R však vrací úder akcelerací (3,8 versus 3,9 sekundy). Další informace se dozvíte z níže přiloženého videa...
Porsche 911 R dostalo vskutku zajímavé registrační značky...
...i rovnocenného soupeře na silnici, a sice Carreru GT
Foto: JK Automotive@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz