Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R v úchvatné bílo-modré provokuje svou nenávistnou značkou (foto)
12.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější limitovaná 911 je nadmíru přitažlivým vozem. A nebojí se provokovat jiné majitele Porsche jednou ze svých největších výjimečností.
Porsche 911 R je tím nejčistokrevnějším modelem, jaký automobilka z Zuffenhausenu v posledních letech přivedla na svět. Naneštěstí pro nás - či respektive pro movité fanoušky - byla celá produkce vyprodána ještě předtím, než byla oficiálně představena. Zájemce o toto kupé tedy můžeme odkázat maximálně na trh s „ojetými“ vozidly, kde ovšem 911 R začíná mířit vysoko nad rámec již tak nemalé původní pořizovací ceny - není problém zahlédnout ani nabídkové ceny v řádu desítek milionů Kč.
Hlavním důvodem, proč se k tomuto stroji vracíme, je pár nových snímků od JK Automotive. Ty zachycují právě jednu z 911 R, která dorazilo na britský trh s kontrastními pruhy. Sluší ji to velice, více než to ale poutá naší pozornost registrační značka, která dává každému jasně najevo, že u tohoto modelu automatickou převodovku PDK rozhodně nenajdete. Těžko říci, co mají znamenat ty dvě šestky uprostřed? Že by cosi o „ďábelském PDK” na omezeném prostoru? Můžete zkusit hádat.
Není to ale jediný důvod, proč znovu o „eRku” utrousit pár slov. Tento vůz se díky „zásobám” Toma Hartleyho dostal do křížku s Carrerou GT, která je ve srovnání s 911 R v podstatě dostupnější zboží. Sice ne cenou, Porsche ale celkově vyrobilo 1 270 exemplářů tohoto supersportu, zatímco 911 R vzniklo pouze v 991 kusech. Pro zapřísáhlé petrolheady ale nejspíše bude „CGT“ daleko přitažlivějším vozem, neboť staví na analogové technice a desetiválcovém motoru.
Pohonná jednotka vyvíjená původně pro Le Mans, stejně jako celý vůz, dává k dobru 612 koní a 590 Nm točivého momentu. O přenos na zadní kola se pak stará šestistupňový manuál doplněný řadicí pákou s hlavicí z balzového dřeva, jež jen podtrhuje úpěnlivou snahu Porsche o co nejnižší hmotnost. Ta se nakonec usadila na 1 455 kilogramech.
911 R je vůči tomu o deset kilo lehčí, disponuje však 500 koňmi a 460 Nm. Mohlo by se tedy zdát, že ve vzájemném souboji bude tahat za kratší konec, nicméně nesmíme zapomínat na fakt, že oba vozy dělí několik let vývoje. Carrera GT tedy sice vítězí v maximálce (330 vs 323 km/h), Porsche 911 R však vrací úder akcelerací (3,8 versus 3,9 sekundy). Další informace se dozvíte z níže přiloženého videa...
Porsche 911 R dostalo vskutku zajímavé registrační značky...
...i rovnocenného soupeře na silnici, a sice Carreru GT
Foto: JK Automotive@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito