Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bubnové brzdy i na moderních autech vídáme, ta sportovní je ale dávno nepoužívají. Porsche ovšem vyrábí sporťáky dekády a na modelům 356 byly vlastní.
Faceliftovanou Škodu Citigo si dnes můžete pořídit již od 197 900 Kč. To není zrovna moc, byť je třeba počítat s tím, že za tyto peníze dostanete pouze litrový tříválec s 60 koňmi a výbavu Active, v jejímž případě si o klimatizaci, audio systému nebo litých kolech můžete nechat pouze zdát. Stále jste ovšem mobilní, jak by řekla rodina Homolkova. Nicméně pokud jste majitelem klasického Porsche 356, nebude vám tato suma ani na brzdy. A to i když v principu používají stejnou techniku jako ty na Citigo.
Než se ovšem dostaneme k vysvětlení, jen zmíníme, že 70 procent všech aut, jež Porsche během své existence vyrobilo, je stále v provozu. To je mimořádné číslo, když si uvědomíme, že výše zmíněný model 356 byl poprvé představen již v roce 1948. Lze usuzovat, že udržet takový vůz při životě není snadné, asi jen málokdo bude mít totiž na skladě nekonečnou zásobu originálních komponentů.
Právě pro tyto účely je tu ovšem divize Porsche Classic, která je zasvěcena nejstarším vozům z Zuffenhausenu (či respektive z rakouského Gmündu, kde bylo smontováno prvních zhruba padesát exemplářů modelu 356). Ta se stará o výrobu řady dílů, jež jsou pro klasické vozy určeny, přičemž nejnovějším přírůstkem jsou bubnové brzdy zasvěcené Porsche 356A a 356B.
Jak je patrné i z obrázků níže, výroba probíhá dle moderních standardů, tak lze očekávat nejen vyšší kvalitu, než jaké značka dosahovala před šedesáti lety, ale také daleko lepší brzdný účinek. Zároveň je ale také třeba počítat s vyšší cenou, neboť v případě Porsche 356A budete platit v přepočtu asi 47 500 Kč, u 356 B pak 46 200 Kč.
Tyto ceny ovšem nejsou za sadu, nýbrž za kus, přičemž zapotřebí je ještě přičíst daň z přidané hodnoty. V případě tuzemských majitelů Porsche 356 tedy komplet vyjde až na 230 tisíc korun. Zdá se to hodně, ovšem vzhledem k ceně zmíněných modelů to lze vnímat jako investici, hodnotu vozu to jen zvýší...






Porsche má znovu v nabídce bubnové brzdy, nikoliv však pro své moderní portfolio. Přesto nevychází zrovna levně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
