Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem

Bubnové brzdy i na moderních autech vídáme, ta sportovní je ale dávno nepoužívají. Porsche ovšem vyrábí sporťáky dekády a na modelům 356 byly vlastní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem

27.10.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Bubnové brzdy i na moderních autech vídáme, ta sportovní je ale dávno nepoužívají. Porsche ovšem vyrábí sporťáky dekády a na modelům 356 byly vlastní.

Faceliftovanou Škodu Citigo si dnes můžete pořídit již od 197 900 Kč. To není zrovna moc, byť je třeba počítat s tím, že za tyto peníze dostanete pouze litrový tříválec s 60 koňmi a výbavu Active, v jejímž případě si o klimatizaci, audio systému nebo litých kolech můžete nechat pouze zdát. Stále jste ovšem mobilní, jak by řekla rodina Homolkova. Nicméně pokud jste majitelem klasického Porsche 356, nebude vám tato suma ani na brzdy. A to i když v principu používají stejnou techniku jako ty na Citigo.

Než se ovšem dostaneme k vysvětlení, jen zmíníme, že 70 procent všech aut, jež Porsche během své existence vyrobilo, je stále v provozu. To je mimořádné číslo, když si uvědomíme, že výše zmíněný model 356 byl poprvé představen již v roce 1948. Lze usuzovat, že udržet takový vůz při životě není snadné, asi jen málokdo bude mít totiž na skladě nekonečnou zásobu originálních komponentů.

Právě pro tyto účely je tu ovšem divize Porsche Classic, která je zasvěcena nejstarším vozům z Zuffenhausenu (či respektive z rakouského Gmündu, kde bylo smontováno prvních zhruba padesát exemplářů modelu 356). Ta se stará o výrobu řady dílů, jež jsou pro klasické vozy určeny, přičemž nejnovějším přírůstkem jsou bubnové brzdy zasvěcené Porsche 356A a 356B.

Jak je patrné i z obrázků níže, výroba probíhá dle moderních standardů, tak lze očekávat nejen vyšší kvalitu, než jaké značka dosahovala před šedesáti lety, ale také daleko lepší brzdný účinek. Zároveň je ale také třeba počítat s vyšší cenou, neboť v případě Porsche 356A budete platit v přepočtu asi 47 500 Kč, u 356 B pak 46 200 Kč.

Tyto ceny ovšem nejsou za sadu, nýbrž za kus, přičemž zapotřebí je ještě přičíst daň z přidané hodnoty. V případě tuzemských majitelů Porsche 356 tedy komplet vyjde až na 230 tisíc korun. Zdá se to hodně, ovšem vzhledem k ceně zmíněných modelů to lze vnímat jako investici, hodnotu vozu to jen zvýší...

Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 1 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 01Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 2 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 02Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 3 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 03Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 4 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 04Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 5 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 05Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem - 6 - Porsche 356 A bubnove brzdy videoscreen 06
Porsche má znovu v nabídce bubnové brzdy, nikoliv však pro své moderní portfolio. Přesto nevychází zrovna levně

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše