Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche vrátilo do výroby bubnové brzdy. Primitivní jsou pořád, levné ani omylem
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bubnové brzdy i na moderních autech vídáme, ta sportovní je ale dávno nepoužívají. Porsche ovšem vyrábí sporťáky dekády a na modelům 356 byly vlastní.
Faceliftovanou Škodu Citigo si dnes můžete pořídit již od 197 900 Kč. To není zrovna moc, byť je třeba počítat s tím, že za tyto peníze dostanete pouze litrový tříválec s 60 koňmi a výbavu Active, v jejímž případě si o klimatizaci, audio systému nebo litých kolech můžete nechat pouze zdát. Stále jste ovšem mobilní, jak by řekla rodina Homolkova. Nicméně pokud jste majitelem klasického Porsche 356, nebude vám tato suma ani na brzdy. A to i když v principu používají stejnou techniku jako ty na Citigo.
Než se ovšem dostaneme k vysvětlení, jen zmíníme, že 70 procent všech aut, jež Porsche během své existence vyrobilo, je stále v provozu. To je mimořádné číslo, když si uvědomíme, že výše zmíněný model 356 byl poprvé představen již v roce 1948. Lze usuzovat, že udržet takový vůz při životě není snadné, asi jen málokdo bude mít totiž na skladě nekonečnou zásobu originálních komponentů.
Právě pro tyto účely je tu ovšem divize Porsche Classic, která je zasvěcena nejstarším vozům z Zuffenhausenu (či respektive z rakouského Gmündu, kde bylo smontováno prvních zhruba padesát exemplářů modelu 356). Ta se stará o výrobu řady dílů, jež jsou pro klasické vozy určeny, přičemž nejnovějším přírůstkem jsou bubnové brzdy zasvěcené Porsche 356A a 356B.
Jak je patrné i z obrázků níže, výroba probíhá dle moderních standardů, tak lze očekávat nejen vyšší kvalitu, než jaké značka dosahovala před šedesáti lety, ale také daleko lepší brzdný účinek. Zároveň je ale také třeba počítat s vyšší cenou, neboť v případě Porsche 356A budete platit v přepočtu asi 47 500 Kč, u 356 B pak 46 200 Kč.
Tyto ceny ovšem nejsou za sadu, nýbrž za kus, přičemž zapotřebí je ještě přičíst daň z přidané hodnoty. V případě tuzemských majitelů Porsche 356 tedy komplet vyjde až na 230 tisíc korun. Zdá se to hodně, ovšem vzhledem k ceně zmíněných modelů to lze vnímat jako investici, hodnotu vozu to jen zvýší...
Porsche má znovu v nabídce bubnové brzdy, nikoliv však pro své moderní portfolio. Přesto nevychází zrovna levně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz