Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přímý souboj 12 špičkových aut ve sprintu ukázal, které je dnes opravdu nejrychlejší
22.9.2018 | Petr Miler
Doby vlády Tesly v podobných kláních jsou v tuto chvíli minulostí, hned několik aut zaznamenalo lepší výsledek. A absolutní král současnosti? Toho byste po všem dříve zmíněném možná i uhodli.
Americký Motor Trend má příjemný zvyk vyhlašovat každý rok na sklonku léta vítěze klání o nejlepší řidičské auto roku. A protože se to v takových soubojích logicky jen hemží výkonnými auty všeho druhu, vezme vždy všech dvanáct uchazečů na letištní plochu americké vojenské základny Vandenberg a srovná jejich dynamiku v přímce.
Široká ranvej základny s délkou 4 572 metrů je uzpůsobena i pro přistávání raketoplánů navracejících se z vesmíru a je tak vskutku skvělým místem, kde můžete popustit uzdu jakémukoli silničnímu autu. A pokud je smyslem srovnání „jen” sprint na 400 metrů, potřeby takového klání kus amerického asfaltu dalece překračuje.
Letos se ve Vandenbergu k Největšímu sprinterskému klání na světě, jak Motor Trend svému pravidelnému dostaveníčku skromně říká, sešel znovu tucet výjimečných strojů. I když dvanáct není málo, nikdy tu nemohou být všechna auta, která v takovém souboji mají co říci, pestrá směsice ale umožňuje udělat si dobrý obrázek o tom, jak si vedle sebe dynamicky stojí auta nejrůznějšího typu.
Soupeři se tentokrát staly Alfa Romeo Stelvio QV, Aston Martin Vantage, Audi TT RS, BMW M5, Dodge Challenger RT Scat Pack 1320, Ford Mustang GT, Honda Civic Type-R, Chevrolet Corvette ZR1, Kia Stinger GT, Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S a Porsche 911 GT2 RS. Je jasné, že některé stroje jsou tu spíše do počtu, absolutní letošní smetánka tu ale nechybí, jakkoli bychom zde rádi viděli třeba Bugatti Chiron nebo Dodge Demon. A pokud byste pro referenci hledali zmiňovanou Teslu Model S, tak ta se ve špičkové a stále nepřekonané verzi P100D zúčastnila sprintu loni.
S ohledem na osazenstvo bylo jasné, že o vítězství tu půjde mezi Lamborghini, McLarenem a Porsche. Lambo má výhodu v pohonu všech kol, Porsche v motoru za zadní nápravou a mělo by to tedy být hlavně mezi nimi. Jenže ouha, McLaren 720S už v minulosti dokázal, že je až nepochopitelně rychlý a nestačí mu pořádně ani nejrychlejší motorky. Byl to tedy nakonec on, kdo v tomto klání vcelku jasně zvítězil, a to před Porsche a Lamborghini. Za zmínku stojí i čtvrté místo relativně levného Chevroletu Corvette a pátá pozice nejcivilnějšího BMW M5 - přesné výsledky všech účastníků můžete vidět v tabulce níže.
Remcalové jistě namítnou, že Tesla tu chybí a všem by to nandala, jenže nenadala. Loni vítězná na stejném místě předvedla čas 10,5 sekundy a cílovou rychlostí 125 mil v hodině, což by letos stačilo až na 4. místo v případě času a až 6. v případě rychlosti. Podívejte se ale sami, jak to všechno probíhalo - zajímavé pro leckoho mohou být i výkony mnohem dostupnějších aut z druhé poloviny cílové listiny nebo pozoruhodné vystoupení Alfy Stelvio. Na SUV jede vážně nehorázně a pokořila třeba i velmi schopné Audi TT RS...
Osmé klání nejlepších aut ve sprintu pod taktovkou Motor Trendu přineslo znovu úchvatné výkony. Hned tři auta jsou rychlejší než Tesla Model S P100D a McLaren 720S se momentálně zdá být skoro k neporažení
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva