Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příští Renault Clio má být hybrid. Standardně, byť jen mikro
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se vývojem konceptu Eolab naučili mnohé o aerodynamice, nízké hmotnosti a hybridech. Nyní chystají masové využití těchto technologií.
Možná si ještě pamatujete na předloňský autosalon v Paříži, kde Renault představil koncepční hatchback Eolab. Ten se pyšnil nejen hybridní technikou, ale především nízkou hmotností, což v kombinaci s benevolentními evropskými normami pro měření papírové spotřeby vedlo k udávané hodnotě 1 litru na sto kilometrů. Nebylo proto překvapením, že záhy zazněly hlasy o sériové výrobě. K té dosud nedošlo, přičemž je navíc otázkou, zda se tak vůbec stane. Budoucnost ale Eolab tak jako tak ovlivní.
Bruno Ancelin, výkonný viceprezident značky pro produktové plánování, nově uvedl, že „chceme elektrifikaci, jenž bude dostupná. A to znamená, že zákazníkům dáme dostatek techniky pro snížení CO2.“ Pokud přitom daná slova chce přeložit do běžné mluvy, pak stačí zmínit, že novinky značky pro příští léta dostanou do vínku aerodynamické finesy Eolabu, stejně jako lze v jejich případě počítat s nízkou hmotností a jistou formou hybridní techniky.
Nepůjde však o plug-in hybrid, místo toho Renault zvažuje zavedení funkce Hybrid Assist do většího množství svých modelů. Řeč je tedy o rekuperaci brzdné i kinetické energie, startéru/generátoru a malém paketu baterií, který poskytne energii kupříkladu pro usnadnění rozjezdů. Tato technologie by totiž měla být dost levná na to, aby našla uplatnění i v případě tak malých vozů, mezi než bude patřit i příští Clio.
Přestože ovšem Ancelin dodává, že „u malých aut není potřeba masivní nasazení technologie PHEV, neboť cena by byla příliš vysoká“, zároveň příchod plug-in hybridů nevylučuje. Tento alternativní pohon by se ale měl objevit u velkých sedanů a crossoverů, kde se již snáze kompenzuje jak navýšení hmotnosti, tak i ceny. Jedním z důvodů, proč přitom k tomuto kroku dojde, jsou nejasné regulace týkající se budoucnosti dieselů.


















Koncepční Renault Eolab se nejspíše jako takový do výroby nedostane, nicméně evidentně ovlivní budoucnost celé řady chystaných modelů značky včetně nového Clia
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 9 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 11 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis