Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příští Renault Clio má být hybrid. Standardně, byť jen mikro
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se vývojem konceptu Eolab naučili mnohé o aerodynamice, nízké hmotnosti a hybridech. Nyní chystají masové využití těchto technologií.
Možná si ještě pamatujete na předloňský autosalon v Paříži, kde Renault představil koncepční hatchback Eolab. Ten se pyšnil nejen hybridní technikou, ale především nízkou hmotností, což v kombinaci s benevolentními evropskými normami pro měření papírové spotřeby vedlo k udávané hodnotě 1 litru na sto kilometrů. Nebylo proto překvapením, že záhy zazněly hlasy o sériové výrobě. K té dosud nedošlo, přičemž je navíc otázkou, zda se tak vůbec stane. Budoucnost ale Eolab tak jako tak ovlivní.
Bruno Ancelin, výkonný viceprezident značky pro produktové plánování, nově uvedl, že „chceme elektrifikaci, jenž bude dostupná. A to znamená, že zákazníkům dáme dostatek techniky pro snížení CO2.“ Pokud přitom daná slova chce přeložit do běžné mluvy, pak stačí zmínit, že novinky značky pro příští léta dostanou do vínku aerodynamické finesy Eolabu, stejně jako lze v jejich případě počítat s nízkou hmotností a jistou formou hybridní techniky.
Nepůjde však o plug-in hybrid, místo toho Renault zvažuje zavedení funkce Hybrid Assist do většího množství svých modelů. Řeč je tedy o rekuperaci brzdné i kinetické energie, startéru/generátoru a malém paketu baterií, který poskytne energii kupříkladu pro usnadnění rozjezdů. Tato technologie by totiž měla být dost levná na to, aby našla uplatnění i v případě tak malých vozů, mezi než bude patřit i příští Clio.
Přestože ovšem Ancelin dodává, že „u malých aut není potřeba masivní nasazení technologie PHEV, neboť cena by byla příliš vysoká“, zároveň příchod plug-in hybridů nevylučuje. Tento alternativní pohon by se ale měl objevit u velkých sedanů a crossoverů, kde se již snáze kompenzuje jak navýšení hmotnosti, tak i ceny. Jedním z důvodů, proč přitom k tomuto kroku dojde, jsou nejasné regulace týkající se budoucnosti dieselů.


















Koncepční Renault Eolab se nejspíše jako takový do výroby nedostane, nicméně evidentně ovlivní budoucnost celé řady chystaných modelů značky včetně nového Clia
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 6 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série včera 12:27
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
- Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem 7.9.2025
Nejčtenější články
Fiat dokonal dílo a z dalšího modelu udělal levné Maserati, z některých úhlů vážně dokáže zmást
11.8.2025Když měl VW ještě rozum, dokázal elektrické nesmysly zaříznout už v zárodku, dnes jako by toho litoval
11.8.2025Prý nejlépe jezdící Subaru historie si někdo spletl s investičním autem, teď ho chce prodat za ohromné peníze
11.8.2025Zákazníci Audi začali v panice z nástupce kupovat končící RS6 nejvíc v historii, firma to vůbec nechápe
12.8.2025Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.10. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch