Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příští Renault Clio má být hybrid. Standardně, byť jen mikro
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se vývojem konceptu Eolab naučili mnohé o aerodynamice, nízké hmotnosti a hybridech. Nyní chystají masové využití těchto technologií.
Možná si ještě pamatujete na předloňský autosalon v Paříži, kde Renault představil koncepční hatchback Eolab. Ten se pyšnil nejen hybridní technikou, ale především nízkou hmotností, což v kombinaci s benevolentními evropskými normami pro měření papírové spotřeby vedlo k udávané hodnotě 1 litru na sto kilometrů. Nebylo proto překvapením, že záhy zazněly hlasy o sériové výrobě. K té dosud nedošlo, přičemž je navíc otázkou, zda se tak vůbec stane. Budoucnost ale Eolab tak jako tak ovlivní.
Bruno Ancelin, výkonný viceprezident značky pro produktové plánování, nově uvedl, že „chceme elektrifikaci, jenž bude dostupná. A to znamená, že zákazníkům dáme dostatek techniky pro snížení CO2.“ Pokud přitom daná slova chce přeložit do běžné mluvy, pak stačí zmínit, že novinky značky pro příští léta dostanou do vínku aerodynamické finesy Eolabu, stejně jako lze v jejich případě počítat s nízkou hmotností a jistou formou hybridní techniky.
Nepůjde však o plug-in hybrid, místo toho Renault zvažuje zavedení funkce Hybrid Assist do většího množství svých modelů. Řeč je tedy o rekuperaci brzdné i kinetické energie, startéru/generátoru a malém paketu baterií, který poskytne energii kupříkladu pro usnadnění rozjezdů. Tato technologie by totiž měla být dost levná na to, aby našla uplatnění i v případě tak malých vozů, mezi než bude patřit i příští Clio.
Přestože ovšem Ancelin dodává, že „u malých aut není potřeba masivní nasazení technologie PHEV, neboť cena by byla příliš vysoká“, zároveň příchod plug-in hybridů nevylučuje. Tento alternativní pohon by se ale měl objevit u velkých sedanů a crossoverů, kde se již snáze kompenzuje jak navýšení hmotnosti, tak i ceny. Jedním z důvodů, proč přitom k tomuto kroku dojde, jsou nejasné regulace týkající se budoucnosti dieselů.
Koncepční Renault Eolab se nejspíše jako takový do výroby nedostane, nicméně evidentně ovlivní budoucnost celé řady chystaných modelů značky včetně nového Clia
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 7 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 9 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 10 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva