Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít

Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít

20.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.

Henrik Fisker měl s hybridní Karmou velké plány, které se však nenaplnily - jeho údajně ekologický plug-in hybrid jezdil dle normy za 11,8 l/100 km. Nesetkal se s úspěchem a v listopadu loňského roku prošla značka Fisker řízeným bankrotem kvůli miliardovým dluhům. Budoucnost nevypadala dvakrát růžově.

Letos v lednu však šla všechna aktiva společnosti do aukce, ze které vyšel vítězně čínský koncern Wanxiang Group po devatenácti kolech přihazování. Vítězná suma byla 149,2 milionu dolarů (asi 2,9 mld. Kč), tedy více než šestinásobek vyvolávací ceny. Kromě značky Fisker vlastní Wanxiang také nástupce zkrachovalého výrobce baterií pro tuto automobilku, kterého koupil již dříve.

V průběhu loňského roku se vynořila značka VL, která plánovala recyklovat velmi zajímavé karoserie Karmy a pod kapotu jim montovat osmiválce od General Motors. Sedan vzniklý z Karmy se měl jmenovat Destino, letos v lednu se ukázal i kupé-kabriolet Destino Red. Právě tato automobilka má stát u znovuzrození hybridní Karmy a je tak možné, že se budou pod jednou značkou vyrábět jak hybridy, tak starosvětské stroje s osmiválcovými srdci.

Wanxiang chce kromě restartu výroby Karmy, který je v podstatě jistý, v budoucnu uvádět do prodeje také další elektromobily se spalovacími "range-extendery", tedy palubními generátory. Pokud vše půjde jak je v plánu, obnovená výroba by se mohla rozběhnout v nejbližších měsících. Nejprve se mají Karmy vyrábět ve Finsku a až tam dojdou zásoby, měla by se továrna přestěhovat do Michiganu. Nám nezbývá než doufat, že jak hybridním Karmám, tak spalovacím Destinům se konečně dostane aspoň nějakému úspěchu.


Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 1 - Fisker Karma modra 01Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 2 - Fisker Karma modra 02Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 3 - Fisker Karma modra 03Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 4 - Fisker Karma modra 04Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 5 - Fisker Karma modra 05Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 6 - Fisker Karma modra 06Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 7 - Fisker Karma produkcni verze 2011 15Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 8 - Fisker Karma produkcni verze 2011 16
Pod křídly Číňanů by se mohla výroba Fiskeru Karma opět rozjet...

Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 9 - VL Destino Red Concept zive 02Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 10 - VL Destino Red Concept zive 03Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 11 - VL Destino Red Concept zive 04Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 12 - VL Destino Red Concept zive 06Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 13 - VL Destino Red Concept zive 08Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 14 - VL Destino Red Concept zive 09Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 15 - VL Destino Red Concept zive 10Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 16 - VL Destino Red Concept zive 17Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít - 17 - VL Destino Red Concept zive 21
... a nejspíš spolu s benzínovými vozy VL Destino

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.