Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.
Nová generace Renaultu Mégane RS se vůbec poprvé ukázala prakticky na den přesně před rokem během Velké ceny Monaka. Francouzská automobilka ovšem v ten moment svůj hot hatch ještě zahalila ochrannou kamufláží, kterou strhla až na podzim. Během premiéry pak bylo potvrzeno, o čem se hezky dlouho spekulovalo - tedy že novinka nezůstane u přeplňovaného dvoulitru jako předchůdce, ale sáhne po jedna-osmě turbo s 280 koňmi.
Dle šéfa Renaultsportu Patrice Rattiho downsizing neměl být problémem, neboť Mégane RS nikdy nepatřil na špičku segmentu, co se objemu motoru či výkonu týče. Nicméně i přesto nakonec dokázal veškeré konkurenci zejména na Nordschleife ukázat záda. Je ovšem třeba dodat, že v té chvíli již zdaleka nešlo o původní základní provedení, ale spíše variantu, která prošla dodatečným vývojem a disponovala řadou nových prvků.
Stejnou strategii nejspíše Francouzi uplatní i v případě nové generace, pročež by nás vlastně nemělo překvapit, že aktuálně nabízené provedení až tak moc neohromí v rámci akcelerace. Navíc se zdá, že zrovna tato oblast nebyla pro Renaultsport prioritou, ostatně sportovní divize vždy upřednostňovala hlavně podvozek - v tomto ohledu stačí vzpomenout na legendární Clio 182 Trophy se závodními tlumiči Sachs.
Neodbíhejme ale od tématu a zaměřme se na nové video, které mapuje rozjezd nového Renaultu Mégane RS z nuly až k tachometrovým 255 km/h. První stovku přitom vůz zvládne nadmíru rychle, za pouhých 5,8 sekundy. Jeho rozlet ovšem s příchodem 180 km/h začíná poněkud uvadat, po překročení mety 225 km/h je pak vyloženě zpomalený. Obvykle auta dosahují své maximální rychlosti - ať je jakákoli - do jedné minuty. Mégane na maximálce není ani za minutu a půl a je otázkou, čím to je. Výměna dynamiky ve vysokých rychlostech za větší aerodynamický přítlak se u auta této kategorie nedá čekat.
Není to zrovna pěkná podívaná, ale nedá se očekávat, že zrovna toto bude pro většinu zákazníků problémem, neboť pohybovat se budou spíše v rychlostech do nějakých 160 km/h. Na Nordschleife by ale již Renault mohl trochu narazit. I proto je vlastně více než jisté, že automobilka do pohoří Eifel nevyrazí se základem, ale s výše postavenou verzí, pro kterou nejspíše použije přídomek Cup či Trophy. A u které si na downsizing již pomalu nikdo nevzpomene...
Nová generace Renaultu Mégane RS je rychlá do nějakých 180 km/h. Poté ale její rozlet začíná drhnout, po překročení mety 225 km/h je vůz vyloženě pomalý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva