Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat

Evropské prodeje dieselů míří dolů dlouhodobě, v poslední době možná i kvůli Dieselgate. Po dlouhé době jsou pod polovinou a pokles má dále trvat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat

30.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropské prodeje dieselů míří dolů dlouhodobě, v poslední době možná i kvůli Dieselgate. Po dlouhé době jsou pod polovinou a pokles má dále trvat.

Prodeje nových aut se vznětovými motory v Evropě klesají. Dlouhodobě byly nad padesáti procenty, během dubna letošního roku ale klesly pod tuto hranici, konkrétně na 49,7 procenta. Čísla pocházejí od analytické společnosti LMC Automotive a říkají také, že počet prodaných aut roste - v dubnu se prodalo 1,21 milionu kusů.

Dieselová auta jsou dlouhodobě protěžována vládami celé Evropy, zejména prostřednictvím nižší spotřební daně ve srovnání s benzínem a nižší penalizace za emise CO2. Ty vychází jednoduše z toho, že dieselová auta mají nižší spotřebu než benzínová a emise CO2 jsou spotřebě paliva přímo úměrné. V posledních měsících mají ale diesely špatné jméno kvůli prokázaným podvodům Volkswagenu a podezřením na podvody u dalších značek.

Největší pokles prodejů byl podle LMC Automotive u menších vozů - malých aut, nižší střední třídy a malých MPV. Velká auta včetně prémiových sedanů byla zasažena poměrně málo, ovšem ukazuje to, že ani ona nejsou proti současným trendům zcela imunní. Prodeje dieselových minivozů se nezměnily, ale v tomto segmentu se prodává vznětových verzí dlouhodobě jen minimum a obvykle z jiných než ryze racionálních příčin.

Podle firmy IHS Automotive se do roku 2027 sníží podíl nově prodaných dieselů v Evropě na zhruba 35 procent. Podle LMC bude mít vliv na prodej vznětových aut v Německu také spuštění vládních podpor na nákup aut, která budou k pohybu nějak využívat elektřinu. Automobilky také do takovýchto aut investují čím dál víc a Harald Krüger, šéf BMW, se v březnu v Ženevě nechal slyšet, že jednou přijde den, kdy do dieselů nebude rentabilní dále investovat.


Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 1 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 04Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 2 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 08Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 3 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 12Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 4 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 29Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 5 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 37Prodej dieselů v Evropě se po létech propadl pod polovinu, má dále klesat - 6 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 interier 01
Audi A4 s třílitrovým dieselem je velmi dobré, ale diesely samo nespasí

Zdroj: Autonews Europe

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.