Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.
Před měsícem jsme si poprvé mohli představit nové Hyundai i30 N ve společnosti konkurence. Před testem zaměřeným na okruhovou jízdu jsme rozhodně netipovali Peugeot 308 GTi na vítěze, koneckonců se jedná o již postarší model, který je navíc výkonově o chloupek slabší. V případě Korejce pak navíc jeho duchovní otec, někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, mnohokrát prohlásil, že právě na závodní trati bude i30 N patřit na úplnou špičku. Jenže horší brzdy, diferenciál i vyšší hmotnost jej nakonec pasovaly do role poraženého.
Nyní tu máme další srovnání, tentokráte s Volkswagenem Golf GTI. Ten je pojízdnou definicí ostrých hot hatchů a modelem, se kterým se musí srovnávat každý vůz, který chce v tomto segmentu uspět. Je to velmi komplexní auto, snad nikdy ale neplatilo za nejrychlejší v přímce a právě na tuto disciplínu bylo zaměřené jeho srovnání s Hyundai i30 N. To bylo i v tomto klání favoritem, vedlo si tentokrát lépe?
Nebudeme vás napínat a rovnou dopředu uvedeme, že tentokrát se očekávání naplnila do puntíku. Dáno je to zejména rozdílem ve výkonech, neboť zatímco na německé straně stojí základních 230 koní a sprint na stovku za 6,4 sekundy, Korejci přivezli do testu svůj vrchol, tedy 275 koní, s nimiž se pojí 6,1sekundová akcelerace.
Mnohého by jistě mohlo zajímat, jak je možné, že rozdíl 45 koní nakonec přináší Hyundai pouze 0,3sekundový náskok. Dáno je to poměrně vyrovnaným točivým momentem a tedy i výkonem obou aut v nižších otáčkách, Golf GTI nabízí 350 Nm a i30 N pouze tři Newtonmetry navrch. Kromě toho Korejec skutečně může být považován za obézního, ve výkonnější variantě na ručkách vah vykáže minimálně 1 429 kilogramů, Němec je o 47 kilo lehčí.
Taková je tedy teorie, v praxi pak došlo hned na tři rozjezdy. Hyundai vyhrálo všechny, ať již byl aktivován systém Launch Control či nikoliv. S ohledem na výše zveřejněné technické parametry to ale není až tak překvapivé. Docela by nás proto zajímalo, jak by na tom byl Golf GTI s 245 koňmi, který by měl teoreticky stovku pokořit za 6,2 sekundy. Tedy sice nadále o chlup pomaleji než i30 N, nicméně na papíře. Byla by ovšem taková i skutečnost?
Úvahy ale nyní ponechme stranou a místo toho jen potvrdíme korejské vítězství, které ovšem lehce kalí fakt, že k jeho dosažení byla zapotřebí větší suma. Provedení s 275 koňmi vyjde na 779 900 Kč, což je o 80 tisíc korun vyšší částka, než za jakou lze pořídit základní Golf GTI. Pravda, výbava bude na korejské straně o poznání bohatší, nicméně o tu v tomto testu nešlo. VW tedy až tak poraženecky z tohoto klání odjíždět nemusí.





Hyundai i30 N tentokráte neponechalo nic náhodě a souboj s Volkswagenem Golf GTI rozhodlo ve svůj prospěch. S ohledem na výrazný rozdíl ve výkonech i ceně to ale není zas až tak překvapivé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
