Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud

Jde o absolutní rekord, který nedávný zápis Koenigseggu do Guinessovy knihy rekordů překonává dvojnásobně? Kdeže, jde leda o rekordní nesmysl, řidič se ale přesto musí draze hájit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud

2.10.2018 | Mirek Mazal

Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jde o absolutní rekord, který nedávný zápis Koenigseggu do Guinessovy knihy rekordů překonává dvojnásobně? Kdeže, jde leda o rekordní nesmysl, řidič se ale přesto musí draze hájit.

Nepříjemné překvapení připravila belgická policie muži z Lucemburska přechodně pobývajícímu na předměstí Bruselu. Do schránky dostal oznámení o překročení maximální povolené rychlosti, které měl zaznamenat jeden ze stacionárních radarů. Je div, že průjezd, nebo možná spíše průlet Lucemburčana přežil, protože na papíře od policie byla v kolonce naměřené rychlosti napsána hodnota 914 km/h.

K jejímu dosažení by se musel kolem radaru projet jedním z nejrychlejších aut všech dob nebo ještě lépe proletět letadlem. Určitě by mu k tomu nestačilo nic z toho, co má registraci pro provoz na silnicích, možnosti takových automobilů končí na polovičních cifrách. A potřebují k tomu hodně dobře připravené podmínky, ne bruselské předměstí.

Člověk by čekal, že úředníci se nad takovým záznamem pousmějí jako nad zjevným problémem měřícího zařízení a po informování výrobce jej hodí do koše. Ale ouha, nic takového se nestalo. Muž obdržel seriozně míněnou výzvu, aby se dostavil k soudu, neboť na krku má obvinění z jízdy rychlosti 914 km/h na sedmdesátce, která byla po korekci možné chyby zařízení snížena na neméně absurdních 859,16 km/h.

I když se obviněný s případem obrátil na média s žádostí o pomoc, nebylo mu to moc platné. Podle úřadů je záznam z radaru prostě záznamem z radaru a muž musí před soudem prokázat, že zařízení v době spáchání přestupku nefungovalo správně. Snad bude soudce rozumnější a případ hned smete pod stůl, jinak jsme docela zvědavi, jak se řidič bude hájit. „Slavný soude, 859,16 km/h můj vůz nejede - tak rychle totiž nejede žádné silniční auto světa,” by případně mohlo na soudce zabrat.

Pro dotyčného to ale není legrace, už před soudním stáním jej omyl radaru vyšel draho. „Požádám o odškodnění, protože jsem již v rámci řešení tohoto případu vynaložil spoustu peněz, téměř 1 500 Eur (38 600 Kč) na cestovní výdaje, právní zastupování a další,“ řekl médiím. „Je to nepřijatelné. V zemi drahé administrativy je příliš špatné, aby nikdo nezabránil této chybě. Podal jsem stížnost, protože někdo neudělal svou práci správně,“ dodává. A má nepochybně pravdu - tahat občana po soudech kvůli takovému nesmyslu je mimořádně absurdní, jakkoli víme, že radary nejsou neomylné.

Obviněný může považovat za štěstí, že při obhajobě bude moci spoléhat na nedávný belgický precedens. V květnu letošního roku bylo jinému řidiči změřeno 696 km/h v Opelu Astra a úřady nakonec uznaly chybu. Jednalo se tehdy o světový rekord způsobený chybou počítače, oproti 914 km/h to ale byla docela slabota...


Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud - 1 - Radar nameril pres 900 kmh 01Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud - 2 - Pokuta za rychlost 914 kmh Belgie 01Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud - 3 - Pokuta za rychlost 914 kmh Belgie 02Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud - 4 - Pokuta za rychlost 914 kmh Belgie 03Radar naměřil lucemburskému řidiči rychlost 914 km/h. Teď míří před soud - 5 - Pokuta za rychlost 914 kmh Belgie 04
Naměřená rychlost 859,16 km/h po odečtení tolerance je nový světový silniční rekord. A současně rekordní nesmysl, pochopitelně. Je hořce úsměvné, že muž musí nyní u soudu dokazovat, že šlo o chybu elektronického systému

Zdroj: LaMeuse

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.