Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič starého dieselového BMW na sprintech zkazil den majitelům spousty silnějších aut
27.11.2018 | Mirek Mazal
Za slabé tohle auto v době svého vzniku neplatilo, od konce jeho výroby ale uběhlo osm let a výkony se posunuly jinam. Přesto dnes válí.
BMW řady 5 generace E60 z let 2003 až 2010 není tou nejlépe vypadající generací mnichovského sedanu, ve svých nejsilnější verzích přesto dokázalo okouzlit. Byla tu především verze M5 s působivým vidlicovým desetiválcem s nezaměnitelným zvukem, který posílal na zadní kola výkon 373 kW (507 koní) a točivý moment až 520 Nm. Jednotka V10 katapultovala posádku na stovku během 4,7 sekundy.
Na dieselovém vrcholu tehdy stálo něco o mnoho skromnějšího. Jednalo se o variantu 535d s výkonem nanejvýš 200 kW (272 koní) nebo 210 kW (286 koní) podle toho, zda se jednalo o pětku před faceliftem a nebo po něm. Bylo to rychlé auto, na nejrychlejší vozy ale nestačilo ani tehdy, natož pak dnes. Ale co když v roce 2018 takové auto vezmete, jeho motor upravíte a dostanete z něj výkon přes 328 kW (446 koní) a točivý moment přesahující 900 Nm?
Přesně to udělal jeden nizozemský majitel a vyrazil s autem na sprinty. Málokdo z favoritů mohl brát starou 535d vážně, většina soupeřů se ale před ní nakonec musela sklonit. Šanci nedostal Mercedes GLE63S AMG upravený od Brabusu, Tesla Model S (zde v unikátní provedení Shooting Brake), s kouřícím nafťákem měly problémy i novější M5 F10 či M6 F12 na oko se tváříc jako verze GT3, o Golfu 7 GTI ani nemluvě. Snad jen aktuální BMW M5 F90 s 600 koňmi výkonu a pohonem 4x4 (nezapomeňme, že 535d E60 byla výlučně zadokolka) si se „stařenkou” poradila s nadhledem.
To je obdivuhodné, uvážíme-li, že jde vážně o vůz s pohonem jen zadní osy a naftovým šestiválcem pod kapotou. Docela by nás zajímalo, kolik toho výkonu „přes 446 koní” skutečně bylo a kolik podobných sprintů před rozpadem zvládne...
















Upravené BMW 535d E60 ve sprintech překvapilo. Většina soupeřů se před ním musela sklonit a namále měli i mnozí jasní favorité
Zdroj: Lars Mars Cars@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
