Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
22.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Žádný tuning, ale sériová verze dost praktického auta se postavila proti desetiválcovému Audi R8. Výkonu málo nemá, ale také je o půlku těžší, takže...
Šedá je teorie, zelený strom života, vyřkl kdysi trochu košatějším jazykem Johann Wolfgang Goethe. Je to už dávno, tato slova ale platit nikdy nepřestala. A na paměti je třeba je mít i v tak „přízemních” věcech, jako jsou srovnání akceleračních schopností dvou aut. Nebo byste snad řekli, že bude existovat sériově vyráběné Porsche Panamera, které v půlmílovém sprintu prakticky nedá šanci desetiválcovému Audi R8?
Zdánlivě to nedává smysl, a to ani když si uvědomíme, že ten „normální rodinný liftback”, jak Panameru s nadsázkou označili kolegové z Autocaru, je verze Turbo S e-hybrid s výkonem 680 koní. To je spousta výkonu, jenže také pohání vůz o hmotnosti 2 310 kilogramů, což je na auto této velikosti opravdu velmi mnoho. Navíc je to hybrid, takže trvalý spoleh je „jen” na 550 koní dvakrát přeplňovaného benzinového osmiválce - elektřina může dojít a 680 koní je fuč.
Audi R8 je totiž vedle Panamery s 1 595 kg hmotnosti hotový atlet. Výkonu má díky více jak pětilitrovému desetiválci též dost (540 koní) a oproti Panameře nestrádá ani v jiných ohledech - má též pohon všech kol a rychlý dvouspojkový automat. 715 kilogramů nadváhy Porsche se tady zdá být jasně rozhodujícím faktorem, jenže to je ta šedá teorie. Zelený strom života můžete vidět níže.
Hned na startu vypálí Panamera vpřed takovým způsobem, že R8 jen marně sbírá kousky své zdevastované hrdosti. Leckdo by řekl: „Dobře, hybrid s elektromotorem, ten vypálí, ale pak...” Jenže pak nic, Panamera svůj náskok v podstatě jen zvyšuje a navzdory o mnoho větším rozměrům a tedy i odporu vzduchu v cíli prohrává.
Řekli bychom, že na videu trochu ulila start, ani přiložená data z měření ale nedávají dohromady nic než její vítězství - byla rychlejší na stovku, na 160 km/h, byla rychlejší na půlmíli a měla vyšší cílovou rychlost. Jen na čtvrtmíli měla při měření o něco nižší aktuální rychlost, ale tu bude dáno zřejmě jen momentem přeřazení či něčím podobným, pak ji zase získala.
Kdo by to byl řekl, Audi tady dostalo jasný výprask. Pravda, vyrábí se ještě ve verzi Plus, která je výkonnější, rychlejší a Panameře by nejspíše ukázala záda. Ale to je znovu jen teorie. V praxi zatím platí, že současné Porsche Panamera Turbo S je vzhledem ke své velikosti, hmotnosti, praktičnosti, luxusu a dalším „nesportovním” parametrům až neuvěřitelně rychlé auto...
Tento sprint měl mít jasného vítěze. A nakonec ho měl, ovšem v podobě auta, které mělo být druhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 - Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024 - Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024 - Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 - Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan