Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
22.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Žádný tuning, ale sériová verze dost praktického auta se postavila proti desetiválcovému Audi R8. Výkonu málo nemá, ale také je o půlku těžší, takže...
Šedá je teorie, zelený strom života, vyřkl kdysi trochu košatějším jazykem Johann Wolfgang Goethe. Je to už dávno, tato slova ale platit nikdy nepřestala. A na paměti je třeba je mít i v tak „přízemních” věcech, jako jsou srovnání akceleračních schopností dvou aut. Nebo byste snad řekli, že bude existovat sériově vyráběné Porsche Panamera, které v půlmílovém sprintu prakticky nedá šanci desetiválcovému Audi R8?
Zdánlivě to nedává smysl, a to ani když si uvědomíme, že ten „normální rodinný liftback”, jak Panameru s nadsázkou označili kolegové z Autocaru, je verze Turbo S e-hybrid s výkonem 680 koní. To je spousta výkonu, jenže také pohání vůz o hmotnosti 2 310 kilogramů, což je na auto této velikosti opravdu velmi mnoho. Navíc je to hybrid, takže trvalý spoleh je „jen” na 550 koní dvakrát přeplňovaného benzinového osmiválce - elektřina může dojít a 680 koní je fuč.
Audi R8 je totiž vedle Panamery s 1 595 kg hmotnosti hotový atlet. Výkonu má díky více jak pětilitrovému desetiválci též dost (540 koní) a oproti Panameře nestrádá ani v jiných ohledech - má též pohon všech kol a rychlý dvouspojkový automat. 715 kilogramů nadváhy Porsche se tady zdá být jasně rozhodujícím faktorem, jenže to je ta šedá teorie. Zelený strom života můžete vidět níže.
Hned na startu vypálí Panamera vpřed takovým způsobem, že R8 jen marně sbírá kousky své zdevastované hrdosti. Leckdo by řekl: „Dobře, hybrid s elektromotorem, ten vypálí, ale pak...” Jenže pak nic, Panamera svůj náskok v podstatě jen zvyšuje a navzdory o mnoho větším rozměrům a tedy i odporu vzduchu v cíli prohrává.
Řekli bychom, že na videu trochu ulila start, ani přiložená data z měření ale nedávají dohromady nic než její vítězství - byla rychlejší na stovku, na 160 km/h, byla rychlejší na půlmíli a měla vyšší cílovou rychlost. Jen na čtvrtmíli měla při měření o něco nižší aktuální rychlost, ale tu bude dáno zřejmě jen momentem přeřazení či něčím podobným, pak ji zase získala.
Kdo by to byl řekl, Audi tady dostalo jasný výprask. Pravda, vyrábí se ještě ve verzi Plus, která je výkonnější, rychlejší a Panameře by nejspíše ukázala záda. Ale to je znovu jen teorie. V praxi zatím platí, že současné Porsche Panamera Turbo S je vzhledem ke své velikosti, hmotnosti, praktičnosti, luxusu a dalším „nesportovním” parametrům až neuvěřitelně rychlé auto...
Tento sprint měl mít jasného vítěze. A nakonec ho měl, ovšem v podobě auta, které mělo být druhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva