Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem
21.12.2019 | Petr Prokopec
V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.
Novinka Koenigseggu spatřila světlo světa na letošním ženevském autosalonu. Švédové přitom oznámili, že Jesko vznikne ve 125 exemplářích, z nichž každý bude startovat na 64 milionech korun. Ani taková astronomická suma však neodradila zájemce, a ještě před koncem motor show tak byla veškerá produkce vyprodána. Koenigsegg přitom uvedl, že první exempláře zamíří k zákazníků zkraje příštího roku, a jak nyní demonstroval sám šéf automobilky, na zbytečné odklady zjevně nedojde.
Christian von Koenigsegg na novém videu novinku poprvé protáhl a pochlubil se zejména zvukem, který produkuje. Dle vysokootáčkového jekotu by se přitom mohlo zdát, že pod kapotou dříme agregát s malým objemem, nicméně realita je o trochu jiná. Zadní kola švédské novinky totiž roztáčí pětilitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 298 koní při spalování běžného benzinu, respektive 1 625 koní při naplnění nádrže biopalivem E85.
Tento výkon je spárován s hmotností 1 420 kilogramů, přičemž jeho přenos dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka. Ta umožňuje běžné sekvenční řazení, stejně jako je možné sestoupit hned o několik stupňů níže. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, v tomto ohledu však prozatím nebyla publikována žádná data. Nicméně Koenigsegg uvedl, že obří zadní křídlo při rychlosti 275 km/h generuje rovných 1 000 kg přítlaku.
Švédové zároveň uvedli, že kromě standardního provedení vyrukují ještě se speciální variantou, která bude zvládat minimálně 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Kdy se jí ovšem dočkáme, to prozatím není jisté. Každopádně, zájemci se již nyní musí obrnit trpělivostí, a to i za předpokladu, že již složili zálohu. Automobilka totiž počítá s výrobou maximálně 50 kusů ročně, poslední exemplář tedy sjede z linek v roce 2022.








Christina von Koenigsegg poprvé představil nové Jesko v pohybu a nedá se říci, že by nezaujal
Zdroj: LAOC Exotics@Youtube
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 včera 17:32
- Gonzalezův poškozený chladič včera 14:09
- Moreira míří do MotoGP včera 10:00
- MS Side se jelo o víkendu v Assenu 18.8.2025
- Red Bull Rookies Cup pokračoval na Red Bull Rookies Ringu 18.8.2025
Nejnovější články
Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
včeraJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
včeraRuská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
včeraAutomobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva