Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéfdesignér Hyundai prozradil, jaký vůz teď značce dělá jméno. Umí překvapit
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud byste čekali, že Korejci se budou profilovat skrze i30 N či divizi Genesis, jste vedle. Dle šéfdesignéra je to kontroverzně stylizovaná Kona.
Který ze současných vozů korejské automobilky považujete za tzv. „haló model“? Tedy za takový, který dělá značce jméno, ukazuje to, co dokáže a přitáhne k ní i pozornost lidí, kteří se o ní dosud nezajímali? Asi bychom se nedivili, kdybyste zmínili nové Hyundai i30 N, či případně pak jakýkoliv sedan, jenž nese logo luxusní divize Genesis. Jenže chyba lávky, samotná automobilka nevyzdvihuje ani sportovní novinku, ani vozy jako G90 či G80.
Podle designového šéfa značky Petera Schreyera Hyundai za svůj stěžejní vůz považuje nové SUV Kona. „To je pro nás 'haló model', neboť kdykoliv jej uvidíte na ulici, vzbudí zájem o naši značku a o naše vozy.“ Mimo to Schreyer dodal, že jde o novinku, která dokáže zlákat kupce „s mladistvým smýšlením“. Tedy jinými slovy rozšíří zákaznickou obec o nové lidi.
Na jednu stranu lze se Schreyerem souhlasit. Crossovery a SUV jsou aktuálně v kurzu, přičemž nové Hyundai Kona stoprocentně vybočuje z davu. Na silnici si jej tedy opravdu všimne každý - i když je poněkud sporné, zda následně bude o automobilce smýšlet v pozitivním či negativním smyslu. Vzhled modelu Kona je totiž sice výrazný, ale pro někoho může být až příliš.
Jsme tedy zvědavi, jaké jméno bude Hyundai dělat po zahájení prodeje, jež se v Evropě chystá na konec letošního roku. Kromě Starého kontinentu zamíří Hyundai Kona také do Ameriky, zde ovšem bude k dispozici až od příštího roku. Ceny zatím známy nejsou, startovat ale bezesporu budou pod 400 000 Kč. Za vrchol se 177 koňmi ale dáte dozajista přes půl milionu korun.



































Hyundai Kona bude globálním modelem, odpovídá současným trendům a sází na výrazný design, jenž odstartoval stylistickou revoluci u značky. Přesto je s podivem, že zrovna tento vůz Peter Schreyer považuje za „halo model“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 43 minutami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 2 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 9 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
