Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Setkání dvou generací stejného BMW naplno ukazuje monstrozitu moderních aut
5.4.2019 | Mirek Mazal
Vývoj nelze zastavit, je ale otázkou, zda s ním skutečně musí být spojena tak dramatická změna proporcí. Jistě rychlejší auto hned vypadá jako tlustý potomek kdysi střízlivého modelu.
Vysoký věk se u lidí projevuje úbytkem svalové hmoty a zmenšováním tělesného vzrůstu. Lidská kostra postupným stárnutím nedokáže držet celou dobu vzpřímený postoj a příjem potravy se také nedá srovnat s nejlepšími léty života. Podobně si mohou připadat starší automobily, i když jsou pořád stejné - jejich mladší generace jsou totiž podstatně větší a mohutnější.
Toto poněkud morbidní přirovnání nás napadlo po zhlédnutí snímků dvou BMW stejné řady 3. Člověk by už z titulu totožného označení a zařazení do té samé, tedy střední třídy čekal vozy podobné velikosti, už první pohled ale ukáže, jak velká mýlka to je.
Vlevo parkující trojka generace E30 se vyráběla od roku 1982 celkem 12 let. S rozvorem 2 570 milimetrů auto dosahovalo celkové délky mezi 4 320 až 4 460 milimetrů v závislosti na vybrané variantě. Jednoduchý hranatý design byl podřízen funkčnosti. Autu nic nechybělo ani příliš nepřečnívalo, proto starší motoristé dodnes utírají slzu nad zakulacenými nástupci s nadváhou.
Vpravo stojící M3 E92 dokonce imitující špičkovou verzi GTS odráží mladistvou drzost v podobě agresivního tvarování, které je v tomto exempláři zvýrazněno oranžovou barvou a velkým křídlem. Ta do prodeje přišla v listopadu 2009, proto je mezi dvojicí minimálně patnáctiletý rozdíl. To není zase tak moc - existuje jedna starší a dnes už dokonce dvě novější generace stejného vozu. Přesto je mezi nimi obrovský velikostní rozdíl.
Pozdější datum výroby přineslo rozvor 2 760 milimetrů a délku 4 650 milimetrů. Představa odlišností v číslech není jednoduchá, ale právě tyto dva vozy stojící bok po boku ukazují obrovskou změnu proporcí v reálu zvýrazněnou designovými změnami. Lehkonohá stará generace je jako stylový penzista, ale s křivou páteří, později narozený sportovec s oranžovým čírem stojí rozkročen a čeká na pokyn k pokoření nejbližšího okruhu. Kontrast nemůže být větší, kdo má navrch, posuďte sami.




BMW 3 E30 versus BMW M3 E92. Monstrozitu moderních aut je těžké vykreslit lépe - a to má řada 3 ještě dvě novější, opět větší generace
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
