Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Staré známé přísloví lze beze zbytku aplikovat na dva koncernové vozy, Volkswagen Golf R a Seat Leon Cupra. V obou případech jde o modely postavené na platformě MQB, pokaždé je pak k dispozici tří a pětideřový hatchback a kombík. Oba mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, jeho výkon se ovšem o 10 koní liší. Navíc u španělského vozu je pohon všech kol k mání pouze u nejpraktičtějšího provedení.
My se podíváme na pětidveřové hatchbacky, jež se svou koncepcí výrazně liší. Golf R má standardně systém pohonu všech kol, se kterým páruje 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, zatímco Leon Cupra díky jedné poháněné nápravě a „pouze“ 300 koním a 380 Nm zvládá dané mety dosáhnout až za 5,7 sekundy.
Takže jasná věc? Ani trochu. I přes vyšší výkon a pohon 4x4 začíná Golf R postupně ztrácet dech - na začátku má navrch, pak už ani trochu. Velmi jasně patrné je to při pohledu na dvojici tachometrů vedle sebe, kde na metě 100 km/h je Golf jasně rychleji, už 200 km/h ale dosáhne španělský vůz o chlup rychleji (Volkswagen v daný moment jede 199 km/h). Při vyšším tempu je pak rozdíl ještě patrnější.
Hlavním důvodem je to, že Leon Cupra je s předním pohonem lehčí a od stovky výš už čtyřkolka nemá žádný pozitivní efekt. Navíc je tu rozdílné zpřevodování šestistupňového DSG Leonu a sedmistupňového DSG Golfu.
Právě hlavně hmotnost a zpřevodování tedy nakonec hraje více do karet španělskému zástupci, stejně jako cenová politika. Pětidveřový Leon Cupra osazený automatem vyjde na 817 900 Kč, zatímco za Golf R se stejnou koncepcí dáte o podstatných 242 tisíc korun více. Stran toho se Seat chlubí i jadrnějším zvukem, zatímco VW je lépe utlumen. Už jsme říkali, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž?
O deset koní slabší Seat Leon Cupra se postavil Volkswagenu Golf R. Při akceleraci na stovku sice prohrál, poté se ovšem děly věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 55 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.