Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem
16.12.2019 | Mirek Mazal
Jsou to auta stejné třídy s velmi výkonnými diesely, které dělí jen 51 koní výkonu. Ovšem, jeden má o dvě turba víc a rozdíl ve finální dynamice je hodně velký, stejně jako v ceně.
Ekologové sice dál vedou boj proti dieselovým motorům, německé automobilky ale s podobnou nezdolností pokračují v zásobování zákazníků extrémně výkonnými automobily lačnými po přísunu nafty. Mezi nejsilnější vznětová kombi současnosti patří Audi S6 Avant generace C8 a BMW M550d Touring řady G31 a právě ta se utkala v dnešním klání.
Návrat popularity nafty má u čtyř kruhů režírovat třílitrový šestiválec podpořený turbodmychadem a současně elektrickým kompresorem. Ten se zvládá roztočit na 65 tisíc otáček za 300 milisekund, aby eliminoval prodlevu plynového pedálu při snaze prohnat naráz všech 349 koní (257 kW) výkonu. S točivým momentem 700 Nm Avant akceleruje na stovku za 5,1 sekundy, čemuž dost pomáhá pohon všech kol a osmistupňový automat. Proti supersportovním dovednostem figuruje 2,1 tuny hmotnosti vozu, který může prorážet vzduch maximální rychlostí 250 km/h.
Novější Audi umí, ale nestačí na BMW M550d xDrive Touring vybavené taktéž třílitrovým šestiválcem, ovšem hned čtyřmi turby, výkonem 294 kW (400 koní) a 760 Nm točivého momentu. Náhon 4x4 a osm stupňů automatické převodovky jsou opět podobné prvky, nicméně u bavorského kombíku dovolují zrychlovat na stovku už za 4,6 sekundy na stejnou maximálku 250 km/h.
Vypadá to na docela vyrovnaný souboj, BMW s vyšším výkonem a padesátikilovou úsporou ale jasně ujíždí a souboj končí pro Audi nečekaným debalkem. Vítěz přímého srovnání si drží odstup ve všech režimech jízdy z klidu až do tempa za hranicí 200 km/h. Čelní pozice ovšem odpovídá katalogovým cenám - Touring začíná na sumě 2 436 200 Kč s DPH, proto pomalejší Avant může svoji porážku snadno odčinit citelnou úsporou 327 300 Kč dle aktuálních ceníků obou značek.












Převaha BMW v přímce je velká, ale promítne se i do ceny za nový vůz
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před minutouNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva