Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj ve sprintu mezi dvěma auty bez turbomotorů se už dnes nevidí. A neslyší
18.12.2018 | Mirek Mazal
Rozmach turbomotorů nám něco vzal a něco dal. To první zaznamenáte v tomto srovnání hned - jedno z aut zní skvěle a druhé naprosto dokonale, ke štěstí víc snad ani není třeba.
Supersportovní Lexus LFA představuje milník v historii japonské automobilky, který se hned tak nebude opakovat. Vůz z počátku této dekády skryl pod nadčasovým designem techniku, za kterou by se nemuselo stydět ani Ferrari. Vznikl v pouze 500 kusech a jen 50 z nich bylo vyrobeno v limitované sérii zvané Nürburgring Edition. Výchozí provedení je vybaveno přirozeně plněným vidlicovým desetiválcem, který má několik společných rysů s dobovými monoposty Formule 1. Vysokootáčkový motor umí 8 700 ot./min, kdy přichází maximum výkonu 412 kW (560 koní). Vrchol točivého momentu 480 Nm nastává při 6 800 ot/min.
Pohon zadní nápravy se samosvorným diferenciálem nechává přední kola výhradně udávat stopu. Šestistupňový automat se sekvenčním řazením zajišťuje zrychlení, které protne stovku za 3,7 sekundy a končí při závratných 325 km/h. Motor 4,8 V10 nemá s hmotností 1 480 kg žádný problém.
Model LFA došel uznání ze všech koutů světa. Šéf značky nazval tento stroj nikdy nezapadající ikonou, která nepotřebuje nástupce. Současný Lexus LC500 má být alespoň ideovým pokračovatelem, přímé srovnání obou však ukazuje, že jde o auta z úplně jiných sfér.
Než se vydáme na závodní dráhu, podíváme se pod kapotu prosazovaného nástupce. LC 500 využívá pětilitrový osmiválec znovu bez jakéhokoliv přeplňování. Výsledkem je výkon 351 kW (471 koní) při 8 700 ot./min a 480 Nm v 6 800 ot./min. Opět pohon zadních kol s LSD válčí s desetistupňovou automatickou převodovkou. Prozatím to bylo dobré čtení, teď přichází rána do vazů. Tu tomuto Lexusu dává hmotnost 1 935 kg. Stovku tak dá za 4,7 sekundy a maximální rychlost odpovídá 270 km/h.
Souboj motorů zralých na vymření hraje papírově jen pro jednu stranu a překvapení se tentokrát nekoná. Na mokré trati se LC prostě nechytá a dojede do cíle závodu na 400 metrů za 13,9 sekundy, což je o 1,4 sekundy později než legendární předchůdce. Stejný scénář probíhá v závodu s letmým startem z 80 km/h, je to znovu jednoznačné.
O výsledek řečí čísel tu ale zase tak nejde, něco takového se dalo očekávat. Hlavním zážitkem z celého srovnání je zvuk obou aut a zejména pak černého LFA. Moderní LC 500 s osmiválcovou atmosférou zní na dnešní dobu skvěle, LFA ale má zvuk skoro jako Formule 1 a naprosto si vás podmaní už jen svým rykem. Podívejte se na to sami, něco takového se ve srovnání dnešních aut hned tak... neslyší.
Dvě vysokoobjemové atmosféry v jednom závodě jsou dnes skoro raritou. Vyhraje předpokládaný vítěz, ale ten zvuk...
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva