Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnali jsme Opel Astra OPC se Subaru WRX STi. Dynamikou v přímce jsou si rovni (videa)
5.10.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
V bitvě s ostříleným japonským matadorem by na německého juniora sázel málokdo. Jenže Opel ani tentokrát neztratil glanc.
Test nové Astry OPC jsme vám nabídli koncem srpna a trochu jsme nechápali, jak mohli u Opelu udělat něco tak dobrého. Až jsme si říkali, jestli se nám to jen nezdá, jestli nám Opel nezastřel mysl svým oslnivým designem nebo jinými povrchnostmi. Podobně otevřený závěr bychom si vám ale nedovolili předložit, a tak jsme vůz rovnou srovnali s jednou ze špiček třídy sportovních kompaktů, Subaru WRX STi.
Už při samotném testu Astry jsme ostrou Imprezu měli k dispozici, ale protože nám toto srovnání přišlo být zajímavější než jen pomůcka pro vytření vlastního zraku, slíbili jsme vám rovnou i srovnávací test. Vánoce sice ještě nejsou, ale sliby se mají plnit i jindy, a tak jsme pro vás takový test připravili.
Řekne toho určitě mnohem více než tato upoutávka, přesto už ta leccos naznačí. Ačkoli srovnání při pouhé akceleraci z místa není to, co rozlišilo auta na lepší a horší, už v něm byste jistě sázeli na japonského borce. Má 20 koní navrch, o něco nižší hmotnost (OPC váží 1 550, STi 1 505 kg) a pohon všech kol, i když ten při citlivém (auta kvůli podobným záležitostem nechceme zbytečně ničit) odpichu z místa až tak nepomůže. Jenže realita...
Podívejte se sami, tady prostě vítězí citelně sofistikovanější motor OPC. Dvouapůllitr STi je dřevorubec, který do 4 tisíc otáček spíše lelkuje a pak pustí na kola až neurvalou porci výkonu, která má přsto celkem jasnou špičku. Dvoulitr OPC sází spíše na jemný nástup výkonu v nižších sférách a jeho lineární gradaci v nejvyšší spektrech otáček. Jen díky tomu může chybějících 20 koní a přebývajících 50 kilogramů vyrovnat - obě auta totiž mají prakticky úplně stejnou dynamiku.
Videa byla pochopitelně pořízena na stejném místě za úplně stejných atmosférických podmínek, tady nikdo nedostal výhodu. Srovnatelnost jejich dynamiky je pak až neuvěřitelná - prakticky stejně zrychlují na 100 (zde lehce vítězí STi), 200 (zde OPC lehce dotahuje) i 240 km/h. A pokud jde o maximálku, zaseknou se prakticky na stejné metě - okolo 262 km/h skutečné rychlosti.
To je dobrý předpoklad pro vyrovnaný souboj, co říkáte? Ale dokáže OPC vedle STi prodat své dynamické možnosti také jinde než na dálnici? Nepochybujte, že i to vám řekneme v našem podrobnějším srovnávacím testu. Již brzy na Autoforum.cz...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
