Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Supervýkonné luxusní sedany si to rozdaly ve sprintu. A jeho průběh vás asi překvapí
15.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Oba mají přes 600 koní a přesto překypují luxusem. Pokud chcete vůz, který touží být tím nejlepším ze všech světů, je to jeden z těchto dvou.
Soupeři pro tohle klání jsou na první pohled velmi vyrovnaní. Na jedné straně letištní dráhy stojí BMW M760Li, které disponuje výkonem 610 koní, točivým momentem až 800 Nm a pohonem 4x4. Na druhé straně je Mercedes-AMG S63, který má dokonce 612 koní, 900 Nm a také pohon 4x4. Jenže má to háček - tohle jsou specifikace obou aut pro země s pravostranným provozem, ty ostatní dostávají v případě Mercedesu variantu bez pohonu všech kol. A to je poněkud diskriminující.
Proto má tohle klání v podání britského Carwow jasného favorita - BMW, které má nejen pohon všech kol, ale také více jak o polovinu větší motor, což by mohlo znamenat výhodu aspoň v určitých otáčkách. Klíčová je ale ona čtyřkolka, neboť ve sprintu na 400 metrů je právě pohon všech kol výhodou, kterou je těžké smazat v dalším průběhu. Jistě, pokud bude mít jedno auto 300 a druhé 600 koní, na vítězství to stačit nebude, ale tady? Navíc M760Li by coby největší monstrum svého druhu (větší motor mezi podobnými auty žádné jiné nemá) bylo favoritem v každém podobném klání.
Nebudeme vás napínat, vyhraje i v tomto, je to ale docela nepřesvědčivé. Jen dvě desetiny sekundy na 400 metrech nejsou s ohledem na lepší techniku mnoho a ani start není v podání BMW o tolik lepší než u Mercedesu. Třída S od AMG je v podstatě celý sprint vyrovnaným soupeřem nebo je rychlejší a všechno ztratí na startu. To nakonec později potvrdí klání s letmým startem, ve kterém má Mercedes navrch, třebaže roli tu hraje i rychlost podřazení automatu (startuje se na vyšší než optimální stupeň).
To je docela překvapivé - čekali bychom, že M760Li tady bude kralovat vždy a jako zadokolka si S63 od AMG pořádně neškrtne. Realitou nicméně je, že BMW má i v tomto případě co dělat, aby bylo rychlejší a stát proti němu „česká” verze Mercedesu s pohonem 4Matic a stovkou za 3,5 sekundy, velmi pravděpodobně by prohrálo. Pro Mnichov to musí být zklamání, když už sáhl po více jak šestilitrovém dvanáctiválci s dvěma turby a skoro nekonečným potenciálem, třebaže je může těšit, že v testu brzd byl jejich stroj i přes vyšší hmotnost lepší. Podívejte se na to všechno sami...
Docela překvapivý průběh má klání BMW M760Li s Mercedesem-AMG S63 pouze se zadním pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan