Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko
6.8.2018 | Mirek Mazal
Sdílení komponentů a někdy i celých výrobků je v rámci velkých koncernů obvyklé, každý si ale musí stanovit jasnou hranici, kterou nesmí překročit. Tohle by i u VW bylo moc.
Automobilky sdružené pod jednou střechou si ve snaze o dosažení maximální efektivity pochopitelně pomáhají. Sdílený vývoj je běžný, sdílení „neviditelných” komponentů též, někdy ale spolupráce zajde tak daleko, že z výrobní linky sjíždějí prakticky stejné vozy označené jiným názvem. Typickým příkladem je trojice Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii - drobné kompakty jsou téměř identické, ale každý z nich reprezentuje vlastní značku. Podobných případů by se našlo více, však tu máme třeba Škodu Rapid a Seat Toledo nebo Škodu Karoq a Seat Ateca. Nikdy nejde o dokonale stejná auta, mají ale velmi blízko k naplnění pojmu „přeznačkování”.
Kromě německého koncernu se podobně chovají také v kolínském TPCA, kde pod jednou střechou montují skoro stejné vozy s jiným znakem na přídi. A našli bychom i podobné projevy spolupráce mezi výrobci, kteří nejsou sdružení v jednom koncernu. Zrovna Němci jsou po nezdarech opatrní a hlídají si, aby to se sdílením aut mezi svými značkami nepřehnali. Dnes se ale podíváme na to, co by se stalo, kdyby překročili pomyslnou hranici únosnosti.
Jde o následky totálního přeznačkování Audi R8 do podoby Seatu. Samo Audi již jednoho bratra má, sdílí mnohé s Lamborghini Huracán, to je ale ještě prestižnější značka. Dát logo Seatu na velmi rychlém kupé z Ingolstadtu zní ujetě, čistě teoreticky by to v rámci koncernového propojování modelů šlo. Prostě by se vzalo totéž auto bez velkých vícenákladů nabídlo s menšími designovými úpravami pod dalším logem.
Působnost jednotlivých značek jasně vymezuje mantinely, takže něčeho podobného se v praxi zřejmě nikdy nedočkáme, grafický software ale umí i taková kouzla proměnit v realitu. Stačilo pár umných tahů myší a hned se po závodním okruhu prohání atmosférický desetiválcový Seat s kontrastními nasávacími otvory pro motor uložený za řidičem. Ostře tvarované světlomety dodávají na agresivitě přední masky typické pro současné vozy ze Španělska. Máme pocit, že to celé vypadá trochu nepatřičně, ale... třeba to uvidíte jinak.


Kříženec Audi R8 a Seatu by mohl reprezentovat sdílení technologií na nejvyšší úrovni
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
