Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko
6.8.2018 | Mirek Mazal
Sdílení komponentů a někdy i celých výrobků je v rámci velkých koncernů obvyklé, každý si ale musí stanovit jasnou hranici, kterou nesmí překročit. Tohle by i u VW bylo moc.
Automobilky sdružené pod jednou střechou si ve snaze o dosažení maximální efektivity pochopitelně pomáhají. Sdílený vývoj je běžný, sdílení „neviditelných” komponentů též, někdy ale spolupráce zajde tak daleko, že z výrobní linky sjíždějí prakticky stejné vozy označené jiným názvem. Typickým příkladem je trojice Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii - drobné kompakty jsou téměř identické, ale každý z nich reprezentuje vlastní značku. Podobných případů by se našlo více, však tu máme třeba Škodu Rapid a Seat Toledo nebo Škodu Karoq a Seat Ateca. Nikdy nejde o dokonale stejná auta, mají ale velmi blízko k naplnění pojmu „přeznačkování”.
Kromě německého koncernu se podobně chovají také v kolínském TPCA, kde pod jednou střechou montují skoro stejné vozy s jiným znakem na přídi. A našli bychom i podobné projevy spolupráce mezi výrobci, kteří nejsou sdružení v jednom koncernu. Zrovna Němci jsou po nezdarech opatrní a hlídají si, aby to se sdílením aut mezi svými značkami nepřehnali. Dnes se ale podíváme na to, co by se stalo, kdyby překročili pomyslnou hranici únosnosti.
Jde o následky totálního přeznačkování Audi R8 do podoby Seatu. Samo Audi již jednoho bratra má, sdílí mnohé s Lamborghini Huracán, to je ale ještě prestižnější značka. Dát logo Seatu na velmi rychlém kupé z Ingolstadtu zní ujetě, čistě teoreticky by to v rámci koncernového propojování modelů šlo. Prostě by se vzalo totéž auto bez velkých vícenákladů nabídlo s menšími designovými úpravami pod dalším logem.
Působnost jednotlivých značek jasně vymezuje mantinely, takže něčeho podobného se v praxi zřejmě nikdy nedočkáme, grafický software ale umí i taková kouzla proměnit v realitu. Stačilo pár umných tahů myší a hned se po závodním okruhu prohání atmosférický desetiválcový Seat s kontrastními nasávacími otvory pro motor uložený za řidičem. Ostře tvarované světlomety dodávají na agresivitě přední masky typické pro současné vozy ze Španělska. Máme pocit, že to celé vypadá trochu nepatřičně, ale... třeba to uvidíte jinak.
Kříženec Audi R8 a Seatu by mohl reprezentovat sdílení technologií na nejvyšší úrovni
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva