Takhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta

Snížený podvozek může být zajímavý vizuálně i pro jízdu po hladkém asfaltu. Potkáte-li ovšem retardér, možná si budete muset postavit rampu. Či dvě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta

8.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Takhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snížený podvozek může být zajímavý vizuálně i pro jízdu po hladkém asfaltu. Potkáte-li ovšem retardér, možná si budete muset postavit rampu. Či dvě.

Auto s nízkým podvozkem je fajn, jenže jen dokud jezdíte po hladkých a rovných silnicích. Tankodromy, vídané na mnoha místech Evropy, si s nárazníkem blízko nad asfaltem moc dobře nerozumí. A jezdíte-li po městě, jsou tu ještě další nástrahy jako retardéry či vjezdy do garáží, které mohou vaší jízdě i vystavit stopku.

Na vlastní kůži se o tom přesvědčil možná britský majitel Volkswagenu Golf při cestách Evropou, jak se můžete podívat na fotkách níže. Nevíme, co je to za verzi, minimálně vypadá jako třistakoňové R, ale to není příliš podstatné, všechny Golfy v sériovém stavu retardéry zvládnou a Erko též - navzdory svému dynamickému potenciálu je to velmi univerzální stroj. Tenhle ale sériový nezůstal, dostal podvozek snížený tak moc, že nepřejede ani každý retardér.

Pro majitele to zjevně nebyla nová situace - z kufru vytáhl dvě fošny, ze kterých si vyrobil rampy. Díky nim retardér bez poškození vozu přejel, daleko ovšem nedojel, asi po pěti metrech to musel udělat znovu. Kolikrát jej totéž o slunném víkendu v Amsterdamu ještě čekalo, nevíme, ale mohl to být dosti strastiplný průjezd centrem a jeho dost možná poslední výlet do Nizozemí.

Vzpomenete-li si na jeden z dílů Top Gearu, kdy slavné trio jelo v supersportech Francií, něco podobného bylo nutno provést se Zondou při výjezdu z podzemních garáží hotelu. Tam se to dá pochopit, ale jestli je opravdu nutné takhle moc snižovat Golf, je otázkou. Stejně jako je otázkou, zda je opravdu nutné stavět jakékoli retardéry, natož pak takové - z fotek je zřejmé, že majitel Golfu nebyl tím prvním, kdo si tu o zem „brousil” spodek vozu...


Takhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta - 1 - vw golf prilis snizeny 01Takhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta - 2 - vw golf prilis snizeny 01aTakhle skončíte, když přeženete úpravy podvozku jinak univerzálního auta - 3 - vw golf prilis snizeny 02
Když to přeženete se snižováním, můžete si připadat jako Vilém Čok v Praze - budete se ploužit městem po výkopech...

Zdroj: Pascal van den Noort@Twitter přes Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše