Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti

Vrchol nabídky mnichovské značky vykazuje v „plné polní“ na vahách skoro 2,5 tuny, navíc to není zrovna střízlík. 610koňový V12 si ale poradí i s tím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti

11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrchol nabídky mnichovské značky vykazuje v „plné polní“ na vahách skoro 2,5 tuny, navíc to není zrovna střízlík. 610koňový V12 si ale poradí i s tím.

Pokud postavíte BMW M760Li xDrive na váhu, dočkáte se možná jednoho nemalého překvapení. Vrcholná mnichovská limuzína totiž není žádným vyrýsovaným atletem, ale spíše zápasníkem sumo. Spojena je totiž s udávanou hmotností 2 255 kilogramů. To by bylo dost i na pořádné SUV, ovšem BMW jen na této cifře nezůstává. Pokud totiž zašátráte v příplatkové výbavě a zvolíte maximum volitelných položek, dostanete se dokonce až na 2 342 kg.

Do muší váhy má tedy M760Li setsakra daleko, to ale neznamená, že by se nejednalo o nadmíru rychlého sprintera. Nemalá hmotnost je totiž vyvážena objemným agregátem, konkrétně pak 6,6litrovým dvanáctiválcem, který se chlubí přímým vstřikováním paliva a dvojicí turbodmychadel. Výkon tedy vyletěl na 610 koní a točivý moment na 800 Nm, přičemž daný potenciál krotí 395milimetrové brzdy vpředu a 396milimetrové vzadu.

My se dnes ovšem nebudeme zabývat decelerací, nýbrž akcelerací. Ta je na téměř 2,5tunové monstrum napěchované luxusem více než působivá, dle oficiálních údajů totiž limuzína zvládá akceleraci z klidu na stovku za 3,7 sekundy a při volbě paketu M Driver's Package dosáhne až 305 km/h. Je ovšem taková i realita? Bohužel musíme říci, že nikoliv, sprint totiž zabírá o jednu desetinu více, což ovšem není tak hrozivé.

O poznání více ovšem majitele potěší pohled na maximálku, ta totiž může činit až 320 km/h. Je ale třeba zdůraznit, že se jedná o údaj odečtený z tachometru, nikoliv vycházející z dat GPS. Realitou tedy nejspíše bude ona tovární třistapětka, ačkoliv M760Li stoprocentně má potenciál na dosažení mnohem vyšší hodnoty. Stačí se totiž jen podívat na otáčkoměr, kde v danou chvíli svítí 5 500 ot./min. Tedy nikoliv maximum motoru. A vzhledem k tomu, jak snadno se na tyto rychlosti M760Li vyšvihne...

Dá se tedy předpokládat, že bez elektronického omezovače by vrchol nabídky BMW dosáhl oné mety 320 km/h i reálně, bez jakéhokoliv ladění pohonné jednotky. A dost pravděpodobně zrychloval i dále. Kvůli tomu budete muset oslovit některou z tuningových firem, za to ovšem budete muset ještě navýšit účet, který jen v případě limuzíny v základní výbavě činí nemalých 4 738 500 Kč.


Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti - 1 - BMW M760Li 0-320 kmh videoscreen 01Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti - 2 - BMW M760Li 0-320 kmh videoscreen 02Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti - 3 - BMW M760Li 0-320 kmh videoscreen 03Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti - 4 - BMW M760Li 0-320 kmh videoscreen 04
BMW M760Li xDrive se rozjelo až na tachometrových 320 km/h. Soudě dle okolností by toto tempo zvládalo i reálně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.