Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport
24.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vůz jako Mercedes-AMG GT S je pro většinu z nás krásným snem, vedle Bugatti Veyron je ale za statistu. I když je Veyron dnes už 12 let starý.
Mercedes-AMG GT S jsme kdysi podrobili redakčnímu testu. Nazvali jsme jej „konečně AMG pro řidiče” a samostatně ukázali, jak rychle tento vůz zrychluje až za hranici 300 km/h. Je to vskutku žádoucí a velmi rychlý stroj, nefalšovaný supersport, auto snů. Jenže vedle této kategorie je tu ještě jedna - třída hypersportů, těch absolutně nejrychlejších aut planety, která jsou obvykle vyrobena nanejvýš v pár stovkách kusů. A ta jsou prostě ještě o kus jinde, třebaže vznikla dávno před tímto moderním supersportem,
Nevěříte? Pak se podívejte na přiložené video. V něm můžeme spatřit právě AMG GT v silnějším provedení S vedle původního Veyronu 16.4. Není to tedy verze Super Sport, Grand Sport Vitesse či jakákoli jiná pozdější evoluce, ale skutečně „základní” Veyron s 1 001 koněm výkonu, který se začal vyrábět v roce 2005. To je z dnešního automobilového pohledu dávnověk - tehdy ještě BMW vyrábělo jako „něco” model M3 E46, který dnes dynamicky strčí do kapsy Leon Cupra s třetinovou cenovkou. Hypersport ale jaksi zůstal pořád hyper...
Rozdíl v dynamice oproti AMG GT S je ohromný. I když Gustav z GT Boardu za voalntem Mercedesu ulije start, v podstatě si ani neškrtne a po chvíli je za Veyronem tak daleko, že to vzdá a „jede domů”. Nakonec, Veyron má skoro dvojnásobek výkonu a asi jen čtvrttunu nadváhy, k tomu pohon 4x4... Ne, některé stroje vážně hned tak nezestárnou - hypersporty byly jiná liga a zjevně ji zůstávají i nadále.
I mezi moderním supersportem a hypersportem minulé dekády je dnes obrovský dynamický rozdíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva