Takto se skutečně řadí v jednom starém kamionu, řídit auto je vedle toho idylka

 | 51 příspěvků | 24.11.2017 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený _sulcik_

Příště si aspoň přečtěte k.. | 24.11.2017 17:37reagovat
avatar

Příště si aspoň přečtěte komentáře pod videem, když problematice vůbec nerozumíte, ať nejste příště za pitomce. Dozvěděli byste se že frajer jenom machruje na netu, protože takhle se v tom vůbec neřadí. To auto má normálně jednu páku a dva přepínače, jako většina evropských kamionů, akorát že frajer si přepínače předělal na páky, aby to bylo hezky nepraktický, protože proč ne. :D Některý hodně starý americký kamiony měli 2 páky maximálně, ale tenhle kenworth má jednu.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený anonym

Tenhle server je ubohej už.. | 25.11.2017 11:15reagovat
avatar

Tenhle server je ubohej už dlouho a to ve všem

Nepřihlášený SR

:DDD taky jsem tomu nevěři.. | 25.11.2017 11:15reagovat
avatar

:DDD taky jsem tomu nevěřil...

Nepřihlášený Michal

To shéma je vtip a v tom v.. | 25.11.2017 11:33reagovat
avatar

To shéma je vtip a v tom videu si dělá prdel. I ta předělávka na 3 páky je vtip, origo jsou místo levé a pravé páky dvoupolohové přepínače.

Levá páka (původně přepínač) jsou půlky - tam si předřadnou převodovkou řadí, jestli je ta konkrétní rychlost normální nebo o kousek rychlejší. Tím mezi dvěma kvalty vykouzlí jeden navíc.

Pravá páka je rozsah - tam se navazující převodovkou řadí pomalu nebo rychle.

Pouze prostřední páka je normální řadící páka, která má normální H jako auto. Má to jen 4 normální kvalty v H, vlevo přes odpor pružiny je navíc zpátečka a pod ní speciální extra pomalý šnečí kvalt, co se za jízdy nepoužívá.

Takže si pravou pákou zařadí do pomala, prostřední pákou řadí první 4 kvalty, pak si pravou pákou zařadí do rychla a prostřední pákou zařadí jedničku, ze které je teď 5ka. Před zařazením 6 (dvojka) si může půlkou zařadit 5 a půl, přičemž 5 nemusí vyřadit a zařadit prostřední pákou jak to dělá na videu. Pak půlku vrátí a zařadí 6ku a tak dál až do 8 a půl. Tedy to řazení není vůbec žádné peklo.

Když si to vynásobíte, máte ze 4-stupňové převodovky 12 kvaltů, s tím šnečím kvaltem 13. Pokud to umožňuje půlit i na pomalé kvalty, dělá to dohromady 18 kvaltů. Na videu ale spodní nepůlí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max

navic je takovehle razeni.. | 25.11.2017 11:35reagovat
avatar

navic je takovehle razeni nelegalni i v USA. nikdo soudny nemuze po ridici chtit, aby pustil volant a amici jsou na bezpecnost docela hodne vysazeni.

btw: W900 se stale normalne prodava a muzete k nemu mit automat i manual.

Nepřihlášený Jaryn

Cha cha velice působivé pr.. | 25.11.2017 11:46reagovat
avatar

Cha cha velice působivé pro někoho kdo do toho nevidí.

Docela jsem se pobavil.

Ale je to přesně tak jak píše Michal,a je to krásně vidět i v minutě 5.22,kdy se rozjíždí z křižovatky.

Pravou pákou ,která původně byla přepínačem volí malou a velkou řadu,prostřední jedinná vede do almary a levou půlí kvalty.

Při rozjezdu z křižovatky projede celou spodní řadu bez půlek,to auto to vpoho zvládne,pak lebkou přehodí řady a jede dál i s půlkama.

Nepřihlášený Jaryn

Takhle nějak to vypadalo p.. | 25.11.2017 11:54reagovat
avatar

Takhle nějak to vypadalo před tou určitě velice praktickou přestavbou.

https://www.youtube.com/watch?v=KIw_ZfM26Hw

Nepřihlášený 1

Nejlepší je ta devítka :-) | 25.11.2017 12:00reagovat
avatar

Nejlepší je ta devítka :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lukáš.G

Booože tohle jsou stránky.. | 25.11.2017 12:05reagovat
avatar

Booože tohle jsou stránky na úrovni. Redaktor je blb co věří každému faku!

Nepřihlášený Pavel

Pan pisatel by se měl pod.. | 25.11.2017 12:28reagovat
avatar

Pan pisatel by se měl pod své "články" podepisovat

jako Mr Lobotomik. V tomhle případě by to bylo asi to

jediné, co by dávalo smysl. Jouda.

Nepřihlášený Silvestr

LOL... Tohle je mnohem lep.. | 25.11.2017 12:47reagovat
avatar

LOL... Tohle je mnohem lepší: http://bit.ly/2647Tcc

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Docela mě zaráží, že nemá.. | 25.11.2017 12:51reagovat
avatar

Docela mě zaráží, že nemá každý reaktor ,, osobní list", kde by bylo jméno, jeho koníčky, atd. a hlavně jeho redaktorský email, aby lidé mohly posílat typy na články. Asi se bojí, že by se rozbrečeli po zhlédnutí plné schránky výsměchu.

Nepřihlášený J.J.

Reakce na: LOL... Tohle je mnohem lep.. | 25.11.2017 13:04reagovat
avatar

Ty Silvestr, se zdá seš chytrej jak ten redaktor.

Pořád říkám neberte drogy,neberte drogy, neberte drogy a je to marný, je to marný, je to marný

Nepřihlášený Jiřin

Autor je opravdu. blb. Ja.. | 25.11.2017 13:12reagovat
avatar

Autor je opravdu. blb. Jako když před časem napsal, že nové zimní gumy se dávají na přední nápravu. Podle mého názoru i podle názoru odborníka z pneuservisu nové gumy se dávají na zadní nápravu. Nebo se snad mýlím?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Z.K.K.

Reakce na: Autor je opravdu. blb. Ja.. | 25.11.2017 13:56reagovat
avatar

ohledně těch zimních gum je sice pravda, že někteří odborníci radí dávat nový gumy na zadní nápravu, ale podle mého názoru (a z mojí zkušenosti) to je kravina... na zadku to má smysl tak v tom, že neustřelí tak snadno zadek... ale s lepšíma gumama na předku to líp zabírá, brzdí a zatáčí a tak se i případný smyk dá daleko líp zvládnout.... ale to se bavim o tom co já preferuju a hlavně u auta s pohonem předních kol....daleko víc zaleží na tom jak kdo přizpůsobí jízdu podmínkám na silnici, což je u hromady řidičů největší problém.... ale jinak se autora nezastávám... tenhle článek je fakt mimo

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honzafi

Je zde vidět odbornost aut.. | 25.11.2017 13:59reagovat
avatar

Je zde vidět odbornost autorů tohoto webu, kteří pohříchu působí věrohodně pro laickou veřejnost a úspěšně ji matou. Podobně jako u žbleptu o tom, že se nemá nechávat na řadící páce pravačka, páč to údajně strašně škodí... A i když byl tento příběh z myslivecké latiny mnohokrát vyvrácen, pisálkové jej mezi technicky neznalými rádi udržují. Jinak ale musí být to legrační video přímo noční můrou pro "jezdce rally", kteří si myslí, že když nebudou volant držet oběma prackama a to ještě sveřepě, jako by jej chtěli vyrvat, auto jim někam uteče...

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: Autor je opravdu. blb. Ja.. | 25.11.2017 14:20reagovat
avatar

Asi zcela správně je při sezoních výměnách dát gumy tak aby se ojely stejně a pak komplet výměna všech, pokud už bych dal nové jen dvě budou na předku který řídí obvykle i žene a podstatným dílem brzdí celé auto. No jo už jsem tak starej že mám svou hlavu a na rady moc nedám na ty odborné o to míň. A k článku jen tolik, takhle mít řazení nákladní auta asi se rekvalifikuju na tramvajáka.

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: ohledně těch zimních gum j.. | 25.11.2017 14:56reagovat
avatar

ono dost záleží na tom jaký bude rozdíl v opotřebení těch gum. Když se to bude lišit o milimetr, je to jedno. Jenže když to bude ojeté víc a z výrazně nedotáčivé Octavie se stane výrazně přetáčivá, pak přestává sranda. Bohužel jsem to zažil coby spolujezdec v pondělí na klouzačce, navíc s pitomcem za volantem. Půl cesty jel jako by bylo léto a když najednou jel zatáčku dveřma napřed tak pak jel jak po... Navíc typický příklad toho co tady obhajuje kolega o řádek výše, volant drží jak zkaženou jitrnici a pravačku akčně sevřenou na šaltpáce. A odmítá ji pustit i při zatáčení takže v rejdu přehmatává jednoruč na volantu. Ano správně, lomcuje s tím jak cigán s tamburínou. Na klouzačce super zážitek. Jo a to mu ještě někdo řek že na klouzavým se má brzdit přerušovaně neboli před zatáčkou třikrát dupnout na brzdu.

Ještě k tomu článku, sice neznám jízdu s americkým kamionem ale přišlo mi to trochu divoký, ani v žádném filmu nebylo vidět tolik pák. A taky to schema jaksi neodpovídá tomu videu. na youtube se dá najít dokonce instruktážní video jak to je v praxi a opravdu to je tak jak tady někdo poisuje. Klasická šestipolohová kulisa, zpátečka, pomalá rychlost pro manévrování a čtyři rychlosti. Páčkou se to přepne na další čtyři rychlosti a ty se dají půlit podobně jako u Tatrovek. Taková Tatra 148 běžného laika taky pěkně zaskočí. Schema řazení úplně obráceně, do toho půlky, hlavní převody synchronizované, půlící ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xx

Reakce na: Nejlepší je ta devítka :-) | 25.11.2017 15:33reagovat
avatar

Jo to jsem se smálasi 5 minut při představě, jak tam kroutí toho šneka :D

Nepřihlášený Z.K.K.

Reakce na: ono dost záleží na tom jak.. | 25.11.2017 15:44reagovat
avatar

když je za volantem pitomec, jakého si popsal, tak je pak jedno jaký gumy na autě má a jak je má umístěný... když někdo na sněhu, náledí atd. jezdí jak na suchu v létě tak ho čeká průser i na komplet nových gumách...ono mít výrazný rozdíl co do věku a opotřebení gum mezi nápravama neni nikdy ideální stav, ale když už to tak je, tak sem vyjádřil svůj názor k tomu jak to preferuju já...ať už sou novější gumy na zadku nebo na předku tak se při jízdě na to musí brát ohled, ale když je máte na předku tak líp využijete jejich vlastnosti...hlavně při brždění

Nepřihlášený smudla

Reakce na: Příště si aspoň přečtěte k.. | 25.11.2017 15:58reagovat
avatar

ha ha, ani nahodou americky kamiony meli 18 rychlostni prevodovky, respektive 12(,) a puleny retarder (automaticky) tady kdyz jsi prejdes na stranky "ridice" tak pise ze si to nechal predelat cely na pulene retardery !!! tak se laskave uklidni s razeni pro evropu ano !!!!! automaticky amatere !!!!!! proti ridicum ktery si chteji hrat, repsketive "H"cko pro dve pulky ano !!!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: Autor je opravdu. blb. Ja.. | 25.11.2017 16:03reagovat
avatar

Ono to dávání gum na zadní nápravu má opodstatnění. Když se počítá stabilita vozidla, tak pokud se použijou "lepší" gumy na přední nápravě než na zadní, tak se vozidlo stává v krizových situacích nestabilní. Tzn. že jeho jízdní dráha se při smyku bude velice lišit od dráhy určené natočením volantu. Nedotáčivost je totiž obecně stanovena jako dá se říct "stabilní stav". Tyto výpočty ovšem nepočítají s korekcemi od řidiče.

Jinými slovy, pokud si veřím že v krizové situaci nezpanikařím, dám lepší gumy na předek abych víc vyjel a dobrzdil. Pokud si nevěřím, dám lepší gumy na zadek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dsgfn

_sulcik_ - já bych to zjed.. | 25.11.2017 16:42reagovat
avatar

_sulcik_ - já bych to zjednodušil a řekl "Gumy se mění na jednou a obzvlášť zimní.". Cokoli jiného je riskování vlastní kůže.

Nepřihlášený jenda

No to sou zase sračky | 25.11.2017 17:05reagovat
avatar

No to sou zase sračky

Nepřihlášený Jirka

Silny. Ted jsem delal ceck.. | 25.11.2017 17:45reagovat
avatar

Silny. Ted jsem delal cecko dve tady osm rychlosti.

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Ono to dávání gum na zadní.. | 25.11.2017 17:50reagovat
avatar

když si někdo věří, neznamená to nutně že to zvládne. Obávám se že je to spíš naopak. Já tak nějak budu radši potkávat lidi co se radši do krizové situace nedostanou než ty co si věří. Že někam nevyjedu není žádná tragédie a s tím brzděním bych to taky bral s rezervou. Pokud budu mít ty gumy o tolik horší, pak se jejich špatné brzdění projeví i když budou vzadu. Bude se s tím prát ABS a stabilizace, bude hrozit smyk. Já sice taky dávám lepší dopředu ale ne kvůli nějaké teorii o tom kam vyjedu. Dělám to kvůli rovnoměrnému opotřebení a ten rozdíl je asi 1mm. Mám permanentní 4x4 takže sjíždění je rovnoměrné, rozdíl minimální a při včasné výměně sjedu všecky kola rovnoměrně. Výrazně odlišné gumy bych tam nedal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Je to srandista. Sám jsem.. | 25.11.2017 18:17reagovat
avatar

Je to srandista. Sám jsem s americkým truckem jezdil - International TL9700. Převodovku to mělo jako LIAZ .551 tahač - 9 kvaltů (dokonce to mělo i ten falešný kvalt nad jedničkou) a řadilo se úplně stejně - malá a velká řada. Byla to stará vrána olítaná, ale řazení šlo jako z partesu. Kraťoučká šaltpáka, přesný chod (tenhle umělec to honí po kabině, mlátí se mu to tam jak klacek v bandě). Jediný problém byla spojka - ta se při řazení nešlapala. Když měl člověk ucho, tak to tam šlo jako po másle, když ne, měl smůlu. Když jsem se k němu vracel třeba po roce, chtěl jsem vracet řidičák!:-)

Nepřihlášený Honza

Reakce na: To shéma je vtip a v tom v.. | 25.11.2017 18:37reagovat
avatar

Pro doplnění: DAF 95 měl jednu páku (spíš Joystick) na 4 rychlosti (tedy H) a na něm 2 přepínače předvoleb: půlení převodů a volbu sady převodů: 1-4 a 5-8 rychlostí. Žádná věda, ovládání jednou rukou v pohodě, jen z velký čtyřky na malou pětku a naopak to chtělo grif. A 16 rychlostí bylo na světě ... .

A pokud jste někdo jezdil s RS-09 (neznalým pomůže Wikipedie), tak tam sice byla hromada pák, ale na řazení převodů byla jen jedna páka: úplně doprava dopředu nebo dozadu zvolit první nebo druhou sadu a pak byly k dispozici 4 rychlosti. No a jinou pákou se volil pojezd dopředu nebo dozadu, tedy 8 rychlostí vpřed i vzad! I tady bylo tedy 16 rychlostí! Tedy dopředu i dozadu to jelo na jedničku 0,9km/h a na osmičku i celou patnáctkou... . Kam se hrabe ten borec na videu ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavel

Tahace maj nadherny, prost.. | 25.11.2017 19:32reagovat
avatar

Tahace maj nadherny, proste Rols mezi tahaci, je to videt.

Nepřihlášený

"v kamionu Kenworth W900L,.. | 25.11.2017 21:18reagovat
avatar

"v kamionu Kenworth W900L, dnes už skoro zapomenutém stroji" Pche, che.

Nepřihlášený Willy

Pan redaktor je opravdu sl.. | 25.11.2017 22:39reagovat
avatar

Pan redaktor je opravdu slušně řečeno ťulpas, jinak by něco takového nemohl tak naivně skočit. A napsat, že je nejikoničtější americký truck Kenwort W900 "skoro zapomenutý", to je opravdu ostuda na entou!!!

Nepřihlášený M.K.

Reakce na: ohledně těch zimních gum j.. | 26.11.2017 00:50reagovat
avatar

Na škole smyku nám říkali, že lepší gumy patří dozadu. Smyk na přední nápravu máte šanci vybrat. Když vás předjíždí zadek po smyku na zadní nápravu, tak se z toho jen tak nedostanete. Zkuste nějaký takový polygon jako např. ve Vysokém Mýtě. Velice zábavné a hlavně vám to bezpečně ukáže, že se do takové situace vůbec nechcete dostat a máte šanci vidět, co s vámi to auto udělá při rychlosti 50km. Obzvláště sjíždění z kopce po ledové ploše do levotočivé zatáčky a zatažení ruční brzdy, abyste se dostali do smyku zadní nápravy, je hodně záživný. Na silnici bych to opravdu nechtěl zažít. :D Základ je uvědomit si, že zabít se v autě je opravdu jednoduché a proto jezdím bezpečně, což nutně neznamená připosraně. :D

Nepřihlášený Rogue

Autore, upravíte si prosím.. | 26.11.2017 08:53reagovat
avatar

Autore, upravíte si prosím ten blábol konečně na pravou míru? Jak moc je Kenworth W900 a jeho verze L "zapomenutý" můžete zjistit třeba i zde:

dcp.wz.cz

kde jsou foto modelů různých amerických trucků

Taky vám doporučuji k samostudiu seriál z produkce History "Ledové kamiony" (Ice Road Truckers), kde uvidíte, že to o čem píšete, je opravdu jakási pochybná úprava, ne standard. A také, že W900L není žádný "jeden starý kamion"

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Pro doplnění: DAF 95 měl j.. | 26.11.2017 09:36reagovat
avatar

a to se ještě některá provedení toho "sportovního traktoru" RS 09 dala obrátit, celá "kabina", tedy sedadlo, volant a pedály se dala přemontovat obráceně a jezdit s tím zadkem napřed. Podobně to řadění mají i další pracovní stroje, starý mercedes Unimog, některé traktory, například Zetor Crystal, buldozery a podobně. Starý traktor, tuším že Zetor 25 měl schema řadění dvojité H s jednou pákou. V jedné kulise bylo R,1,2,3 a z neutrálu prostředkem se páka přesunula do druhé kulisy 4,5,6,7

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: a to se ještě některá prov.. | 26.11.2017 11:21reagovat
avatar

Na spodni kulise u Z25 je razeni stejne jako na horni.

Tedy vlevo nahore je "rychla" zpatecka".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Na spodni kulise u Z25 je.. | 26.11.2017 11:40reagovat
avatar

jo to je možný, už si to moc nepamatuju. Nikdy jsem s tím nejezdil, jen jsem si to kdysi zkusil.

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: ha ha, ani nahodou americk.. | 26.11.2017 12:14reagovat
avatar

Nějak nerozumím řeči tvýho kmene, ale ve videu je normálně 12 rychlostní Hčku s plíživým převodem, takže 13 rychlostí. Ano americký kamiony můžou mít 18 ryhlostí, nikde netvrdím že ne. Automatický převodovky jsou v Evropě záležitost posledních tak 10ti let, tak nevím co plácaš o automatice. Jinak jezdil jsem i v Evropě na 16ti kvaltu a co, to že máš v autě víc kvaltů z tebe neudělá lepšího řidiče, řadit se naučí průměrná opice. Dobrýho řidiče z tebe udělá jízda tím směrem, kde máš stejně navýběr většinou ze dvou rychlostí (pro ty pomalejší jsem měl na mysli couvání).

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: když si někdo věří, neznam.. | 26.11.2017 12:25reagovat
avatar

Tak to je pravda, že kdo si věří neznamená že to uřídí, to sem se dost blbě vyjádřil :D

No pokud máš pernamentní 4x4, tak stejně ani nemůžeš dávat rozdílně velkej vzorek na přední a zadní nápravu jinak si u většiny aut zničíš mezinápravovej diferák, což jak jsem pochopil víš. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: Tak to je pravda, že kdo s.. | 26.11.2017 13:04reagovat
avatar

Z toho co píšeš je jasné že zatáčením auta jednoznačně rizkuješ poškození nápravového diferenciálu a to přecejen asi tak uplně pravda nejni takže je potřeba do toho příběhu zapojit uzávěrky pak to dává smysl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Z toho co píšeš je jasné že.. | 26.11.2017 14:39reagovat
avatar

pokud budeš jezdit pořád dokola, pak se asi může nějaké opotřebení projevit. Diferenciál není stavěný na nějaké velké soustavné protáčení, satelity jsou na hřídelích jen kluzně, žádná ložiska tam nejsou. Obvykle se to jen veze a v zatáčkách to dělá jen malý rozdíl. Horší by to bylo při dlouhém hrabání jedním kolem nebo při obutí výrazně menšího kola na jedné straně.

A ano, u té mezinápravy je hlavní problém ani ne v difu ale v uzávěrce. Většinou tam bývá nějaká forma omezení prokluzu, samosvor, viskospojka nebo nějaká řízená spojka a to samozřejmě při výraznějším rozdílu na průměru kol bude nadměrně namáhané a projeví se to opotřebením nebo zadřením. Stávalo se to u některých Freelanderů, viskospojka na mezinápravě se zadřela a zůstala spojená. Normálně to skoro nebylo poznat, jen při ostřejší zatáčce na suchu to víc dřelo gumy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: pokud budeš jezdit pořád d.. | 26.11.2017 15:07reagovat
avatar

No pokud ta spojka zustane zaraflá v zatáčce se to chová cca třeba jako Samurai se zapnutým předkem a projet s tím vracečku na asfaltu už chce dost ignoranství, nikdo nejni dokonalý taky se mi to povedlo a budí to dojem že se auto rozpadne, věřím že takové zacházení by si to dlouho líbit nenechalo.

Nepřihlášený Rob

Šéf toho pisálka by se měl.. | 26.11.2017 17:23reagovat
avatar

Šéf toho pisálka by se měl zamyslet, zač ho platí!

Tento špek se fakt povedl :-)

Nepřihlášený Marrtin

Reakce na: Tak to je pravda, že kdo s.. | 27.11.2017 11:46reagovat
avatar

No, řekl bych spíše rozdílný profil pneu než rozdilně sjeté stejné pneu. Zase takový rozdíl tam není, pokud jde o permanentní čtyřkolu, tak ani rozdíl by vzniknout neměl, pokud se majitel aspoň ob sezónu podívá co kam dává.

A dávat lepší pneu na nehnanou a neřízenou nápravu (když beru jakože většina aut je FWD), je dobrá rada opravdu pro lidi co neumějí točit včas volantem. Protože jinak je to holý nesmysl. Pouze se sníží riziko smyku na zadek. Ale trakce na předku je daleko důležitější už jen vzhledem k hmotnosti a krizovému brzdění!!!

Nepřihlášený Marrtin

Reakce na: Tak to je pravda, že kdo s.. | 27.11.2017 11:49reagovat
avatar

Co se týče videa, pro zasmání dobré. Ale větší paráda je třeba naše stará dobrá Líza s devitkou. Tam se teprve pod kopcem ukázalo kdo umí a kdo si to dá třeba na jedničku... Zkušení mi dají za pravdu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený siky

Reakce na: Co se týče videa, pro zasm.. | 28.11.2017 18:28reagovat
avatar

Jj můžu potvrdit. Po přechodu na devítku z desítky jsem ještě v ČSAD asi týden myslel, že toho nechám. Ale je to věc zvyku. Spojka je tam opravdu jen na rozjezd, protože za jízdy, když se netrefím s otáčkami, tak to stejně ojede ty rovný bezsynchronizovaný zuby. Na neutrál za tepla krásně rachtala ale zase byla nesmrtelná. Proti tomu byla 15ka ZF v DAFu hračka :-)

Nepřihlášený siky

Reakce na: Co se týče videa, pro zasm.. | 28.11.2017 18:29reagovat
avatar

Samozřejmě 16ka - jsem se upsal :-)

Nepřihlášený Wolf81

Tak u toho videa jsem se h.. | 28.11.2017 23:16reagovat
avatar

Tak u toho videa jsem se hezky pobavil. :) Ten amík ukázal, jaký je borec a umí krásně řadit. Ale co mi vrtá hlavou je, že docela hodně pršelo a on skoro za 8min. nepoužil ani jednou stěrače ?!!! Že by nevěděl, kde má páčku na stěrače? Tak to je asi dobrý trotl nebo má super zrak. Já tak jezdit, tak nevím, jaký bych měl skóre nabouraných aut nebo sejmutých chodců. Ale je to amík, takže musí mít super zrak :DDDDDD

Nepřihlášený

To mi připomnělo V jednom.. | dnes 11:05reagovat
avatar

To mi připomnělo V jednom bývalém zaměstnání byla součástí vozového parku Avie s kterou uměl jezdit jen jeden řidič . Problém byla vyběhaná "kulisa" řazení

ZAŘADIT tu požadovanou rychlost bylo doslova umění.

Něuvědomoval jsem si to, až do doby kdy Přijali nového zaměstnance a ten měl také s touto Avii také jezdit . Při rozjezdu Na každé křižovatce doslova lovil rychlosti a chlapi v kabině doslova umírali Smíchy. Chtěl zařadit 1 rychlostní stupen. Misto toho zařadil zpátečku. Pomalu pouštěl pedál spojky, aby zjistil co se mu podařilo zařadit. Celé vozidlo se začalo třast a začalo třeba couvat, nebo se nechtělo rozjet protože byl rychlostní stupen příliš vysoký .

Až po této příhodě, jsem začal sledovat našeho služebně staršího řidiče, jak vitruozní prací s řadící pákou dokáže požadovaný rychlostní stupen zařadit.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše