Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tato situace skvěle připomíná, že rychlá jízda po německé dálnici není jen zábava
31.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jistě, možnost legálně si sjet vysokou rychlostí je fajn věc, pojí se s ní ale i odpovědnost, kterou nelze pustit ze zřetele. Tady je to krásně vidět.
Jízda vysokou rychlostí po německé dálnici může být příjemná a vzrušující, zejména pokud se k ní nedostanete příliš často. Jenže s vyššími cestovními rychlostmi se pojí také fakt, že je potřeba lépe dávat pozor, co se děje kolem nás. A to i v případě, že se těšíte, jak konečně předjedete ten starý Passat, kterému trvá najíždění na dálnici půl roku.
Nějak tak mohl přemýšlet řidič bílé dodávky na videu níže. Anebo také úplně jinak, to je druhotné. Podstatné je, že se pustil do levého pruhu přímo z připojovacího pruhu a navíc bez pořádného zkontrolování zrcátek. Tohle chování je mimo jiné k vidění dost často i na českých dálnicích, tady ale naprostá většina lidí jede nanejvýš něco málo přes 130 km/h.
V tomto případě se k dodávce blížilo Audi A6 rychlostí asi 240 km/h. To není nic špatného nebo nelegálního, na německých dálnicích je jízda vysokou rychlostí povolenou a relativně běžnou věcí. Řidič Audi na dodávku správně reagoval brzděním a „světelným klaksonem”, stejně tak řidič dodávky správně reagoval na blížící se auto - vrátil se do pravého pruhu.
Pokud ovšem letos plánujete cestu přes Německo, ať už budete v pozici rychlého řidiče nebo dodávky, ostražitost je namístě. V tomto případě se nic nestalo a při správné reakci rychlého řidiče tu byla ještě rezerva něco dělat, rozdíl v rychlostech obou aut nebyl zase tak velký. Poučení nicméně je to, že když jedete po německé dálnici rychle, musíte ještě lépe předjímat chování ostatních. A na druhé straně mít na paměti, že když sami jedete jakkoliv rychle, může se vždycky najít někdo, kdo jede ještě o dost rychleji...




Rezerva tu byla ještě dost velká, řidič dodávky se ale nakonec zachoval správně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
