Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 | Petr Miler
Tatra už nepatří mezi nejvýznamnější výrobce nákladních aut, zdaleka ne. Přesto existuje odvětví, ve kterém dál platí za špičku a záběry z extrémních off-roadových závodů ukazují, proč.
Z historického hlediska je Tatra jistě významnou automobilkou, však patří mezi jedny z nejstarších výrobců aut, kteří se dožili dnešních dnů. V současném automobilovém světě je ale spíše popelkou - za rok 2018 prodala jen 841 vozů, což je naprosto zanedbatelné číslo vedle největších světových výrobců jako Mercedes, Volvo nebo Man, kteří své prodané stroje počítají na statisíce ročně. Za takové situace by člověk čekal, že o Tatrách nebude dnes mimo Českou republiku pomalu ani slechu, přesto v zahraničí existují místa, kde uslyšíte hlavně o nich.
Nejlépe to dokazují záběry ze závodů v tzv. truck trialu, které se odehrály poblíž německých měst Teuchern a Oberottendorf. Vskutku náročné trati se staly obřím pískovištěm právě hlavně pro Tatry, které se s tamními nástrahami pokoušely popasovat častěji než jiné vozy. A už četnost jejich výskytu i schopnost v extrémních závodech obstát nejlépe ukazují, jak výjimečnou prostupnost terénem všeho druhu nabízejí.
Zajímavý je ale i pohled na samotné závody. Těžké trucky s pohonem 8x8 a venkovními rámy jsou konfrontovány s až absurdními překážkami, neboť jiné pro ně zjevně nepředstavují výzvu. Tyto ano a zdaleka ne s každou si poradí s nadhledem. Potíží je i pro takto schopné stroje zejména sypký povrch, do kterého se přes pohon osm kol dokáží relativně rychle zahrabat. Pošlete je ale jezdit po obřích kamenech a přejedou je, aniž by se pořádně zapotily.
Je to pozoruhodný vhled do okrajových oblastí automobilového světa, o které se běžně zajímá jen hrstka nadšenců. Díky záběrům z německých závodů si je můžeme věrně přiblížit. A fakt, že české náklaďáky v nich patří mezi elitu, pohled na ně jistě jen zpříjemní.


















Tatry s pohonem 8x8 jsou v terénu skoro k nezastavení. Nejlépe to ukazují na závodech v tzv. truck trialu v rukou schopných pilotů a jejich navigátorů
Zdroj: K4 Movies@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
