Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla nedomyslela otvírání zavazadelníku Modelu 3, majitele čeká v dešti překvapení
20.1.2019 | Petr Miler
Tesla je v některých ohledech jistě průkopnickou firmou, v jiných ale nezvládá to, co mají déle existující výrobci dávno zmáknuté. Odvod vody při otevírání „kufru” je jednou z nich.
Schopnosti, inteligence, zkušenosti - to jsou tři zásadní faktory, které vedou k úspěchu v jakémkoli oboru. V rozličných odvětvích lidských činností mají každý jinou váhu, v žádném ale neklesá význam jediného z nich na nulu. Například ve většině sportů jsou zásadní schopnosti, pomohou i zkušenosti, také inteligence ale může být třeba u fotbalisty tím, co ze špičkového hráče udělá světovou extratřídu, neboť i tady je třeba něco vymyslet.
Zůstaneme-li u aut, konkrétně pak u jejich vývoje a výroby, hrají všechny zmíněné aspekty zásadní význam. Potřebujete schopné lidi, kteří umí vymyslet to, co jiní ne a zároveň mají dost dřívějších zkušeností, aby věděli, kudy cesta nevede či na co je naopak třeba se bez většího přemýšlení zaměřit. Tesla na svou stranu přitáhla maximum lidí, kteří jsou schopní, chytří a poznali toho dost u jiných automobilek, přesto je čas od času znát, že firmě jako takové některé zkušenosti chybí. A tak se dopouští omylů, které jsou u jiných výrobců prakticky nemyslitelné.
Na jeden takový upozorňuje Bjørn Nyland, známý norský majitel Tesel a fanoušek automobilky, který se ovšem nebojí upozornit ani na to, co se jí nepovedlo. Aktuálně světu ukazuje, že je znát jednak výše zmíněné a jednak to, že Tesla sídlí a převážně vyvíjí svá auta v Kalifornii. To je místo, kde je skoro pořád sucho - například v Los Angeles zaznamenávají ročně v průměru jen 36 dnů s měřitelnými srážkami a ani ty nejsou velké. A tak se může stát, že majitele po silnějším dešti čeká po příchodu k autu a otevření víka zavazadelníku studená sprcha, skoro doslova.
Na první pohled se neděje nic zvláštního - na autě se drží voda na jeho zadním skle i onom víku „kufru”. Když pak víko otevřete, voda z víka steče na zadní sklo, čímž se přidá k kapkám na něm ulpělým a společně zamíří za gravitací jako po tobogánu. U naprosté většiny aut tato voda skončí v žlábcích kolem skla a kanálky k tomu určenými odteče kamsi na zem, ne tak ale u Tesly Model 3.
Zdá se, že i u tohoto vozu bylo na takovou věc myšleno, ale ne dostatečně. Stačí tedy jen trocha vody na zadním skle a víku, aby natekla do zavazadelníku. A když je ji více, můžete počítat s hotovým vodopádem, který dopadne na všechno, co jste si nechali v kufru. Vývojáři jiných automobilek to dávno ví a i u Tesly by na to přišli, kdyby ovšem při vývoji poznali, co to je stání auta na pořádném dešti. A to je tu ještě jedna věc, sníh - i ten rád po zadním skle sjíždí do kufru, to možná uvidíme v dalším díle Bjørnových videí přímo z Norska...
Není to možná zásadní věc, ale je to ten problém, který dokáže život s autem dost znepříjemnit a už jsme jej považovali za dávno vyřešený. U Tesly se vrací a jak vidíte, ani fanoušci z něj nejsou nadšení. Zvláště když ví, že tohle vzdálená aktualizace palubního software nespraví...








Nepříjemné překvapení čeká majitele Tesly Model 3 při otevírání víka zavazadelníku po dešti. Problém vyřeší až konstrukční změna, která nebude úplně banální´
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
