Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla nedomyslela otvírání zavazadelníku Modelu 3, majitele čeká v dešti překvapení
20.1.2019 | Petr Miler
Tesla je v některých ohledech jistě průkopnickou firmou, v jiných ale nezvládá to, co mají déle existující výrobci dávno zmáknuté. Odvod vody při otevírání „kufru” je jednou z nich.
Schopnosti, inteligence, zkušenosti - to jsou tři zásadní faktory, které vedou k úspěchu v jakémkoli oboru. V rozličných odvětvích lidských činností mají každý jinou váhu, v žádném ale neklesá význam jediného z nich na nulu. Například ve většině sportů jsou zásadní schopnosti, pomohou i zkušenosti, také inteligence ale může být třeba u fotbalisty tím, co ze špičkového hráče udělá světovou extratřídu, neboť i tady je třeba něco vymyslet.
Zůstaneme-li u aut, konkrétně pak u jejich vývoje a výroby, hrají všechny zmíněné aspekty zásadní význam. Potřebujete schopné lidi, kteří umí vymyslet to, co jiní ne a zároveň mají dost dřívějších zkušeností, aby věděli, kudy cesta nevede či na co je naopak třeba se bez většího přemýšlení zaměřit. Tesla na svou stranu přitáhla maximum lidí, kteří jsou schopní, chytří a poznali toho dost u jiných automobilek, přesto je čas od času znát, že firmě jako takové některé zkušenosti chybí. A tak se dopouští omylů, které jsou u jiných výrobců prakticky nemyslitelné.
Na jeden takový upozorňuje Bjørn Nyland, známý norský majitel Tesel a fanoušek automobilky, který se ovšem nebojí upozornit ani na to, co se jí nepovedlo. Aktuálně světu ukazuje, že je znát jednak výše zmíněné a jednak to, že Tesla sídlí a převážně vyvíjí svá auta v Kalifornii. To je místo, kde je skoro pořád sucho - například v Los Angeles zaznamenávají ročně v průměru jen 36 dnů s měřitelnými srážkami a ani ty nejsou velké. A tak se může stát, že majitele po silnějším dešti čeká po příchodu k autu a otevření víka zavazadelníku studená sprcha, skoro doslova.
Na první pohled se neděje nic zvláštního - na autě se drží voda na jeho zadním skle i onom víku „kufru”. Když pak víko otevřete, voda z víka steče na zadní sklo, čímž se přidá k kapkám na něm ulpělým a společně zamíří za gravitací jako po tobogánu. U naprosté většiny aut tato voda skončí v žlábcích kolem skla a kanálky k tomu určenými odteče kamsi na zem, ne tak ale u Tesly Model 3.
Zdá se, že i u tohoto vozu bylo na takovou věc myšleno, ale ne dostatečně. Stačí tedy jen trocha vody na zadním skle a víku, aby natekla do zavazadelníku. A když je ji více, můžete počítat s hotovým vodopádem, který dopadne na všechno, co jste si nechali v kufru. Vývojáři jiných automobilek to dávno ví a i u Tesly by na to přišli, kdyby ovšem při vývoji poznali, co to je stání auta na pořádném dešti. A to je tu ještě jedna věc, sníh - i ten rád po zadním skle sjíždí do kufru, to možná uvidíme v dalším díle Bjørnových videí přímo z Norska...
Není to možná zásadní věc, ale je to ten problém, který dokáže život s autem dost znepříjemnit a už jsme jej považovali za dávno vyřešený. U Tesly se vrací a jak vidíte, ani fanoušci z něj nejsou nadšení. Zvláště když ví, že tohle vzdálená aktualizace palubního software nespraví...
Nepříjemné překvapení čeká majitele Tesly Model 3 při otevírání víka zavazadelníku po dešti. Problém vyřeší až konstrukční změna, která nebude úplně banální´
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před hodinou - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 3 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 4 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 6 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.04. 11:32 - HondaMan
- Rychlodotazy 05.04. 11:18 - Brus
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda