Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla stáhla nový Model 3 z klání o auto roku v USA. Udávaný důvod je bizarní
19.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Každá automobilka chce, aby se její nový model stal autem roku, ať už si o anketě myslí cokoli. Tesla nebyla výjimkou, teď už jí je. Proč?
Patříme mezi ty, kteří o všemožných anketách „auto roku” mají své pochybnosti. Se znalostí jejich pozadí víme, že mají jen velmi malou vypovídací hodnotu o kvalitě vítězných vozů, stejně jako pochybujeme, že zlaté vavříny pro kterékoli z nominovaných aut mají moc přimět zákazníka k jeho koupi. Soudě podle toho, co na toto téma prohlašují mezi čtyřma očima lidé z automobilek, to výrobci vidí podobně, k „autům roku” ale přistupují stylem: „co kdyby to přece jen k něčemu bylo”. Nebo: „přece nenecháme vyhrát konkurenci”. Proto se jich aktivně účastní a po vítězství upřímně touží.
Platilo i pro Teslu v právě probíhajícím klání o Severoamerické auto roku 2018, tzv. NACOTY. Automobilka se dosavadního výběru NACOTY účastnila se vší vervou, v pátečním výběru semifinalistů soutěže ale chyběla. I když se to zdálo zvláštní, mysleli jsme, že prostě nepostoupila do dalšího kola, jenže ona postoupila. Sama automobilka se následně ze soutěže odhlásila.
S ohledem na výše zmíněné by nám bylo docela sympatické, kdyby se Tesla jednoduše odmítla této ankety účastnit s tím, že to pro ni nemá žádný význam. A při vědomí toho, jak moc je Tesla „jiná”, jsme to tak nějak i očekávali. Jenže realita je odlišná a je vpravdě bizarní.
Tesla ve vyjádření zaslaném kolegům z Detroit News konstatuje, že „se soustřeďuje na zvýšení produkce a nemůže tak dát k dispozici žádný vůz pro testování ze strany jury”. Podivnější vysvětlení si snad ani nedovedeme představit - chápeme, že výroba Model 3 nabíhá, ale už kterékoli z dosud vyrobených desítek, možná stovek aut přece mohlo skončit v rukou jury, pokud Tesla o vítězství stojí; dosud stála a ani nenaznačuje, že by ji soutěž přestala zajímat.
Co za tím ve skutečnosti stojí, můžeme jen spekulovat. Nevíra v úspěch? Strach z toho, že jury odhalí na problém třeba byť jen s prvními kusy, který není možné zjistit při krátké jízdě či o kterém vybraní majitelé z řad zaměstnanců a investorů pomlčí? Nebo ještě něco jiného? Pokud vás něco napadne, podělte se v diskuzi...
Tesla Model 3 už se chvíli vyrábí a co nevidět má svištět k desítkám tisíc zákazníků měsíčně. Fremontská automobilka ale říká, že nemá jediný kus, který by mohla dát k dispozici jury NACOTY 2018
Zdroj: Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz