Reklama

Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm

Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm

19.2.2018 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.

V minulém týdnu se světu představil nový Mercedes-AMG G63. Ten vsadil na čtyřlitrovou pohonnou jednotku V8, což lze chápat jako downsizing, neboť dosluhující provedení poháněl 5,5litrový agregát. To je jen jeden pohled, druhý dávají čísla v přehledu technických parametrů, kde jinak jde vidět samá zlepšení. Výkon vzrostl z 571 na 585 koní, hmotnost poklesla a dynamika je na úrovni sportovních vozů.

Zajímavé ovšem je, že přespurtovat ty nejlepší sporťáky dokáže i dosluhující provedení, a to téměř nepochopitelným způsobem. Géčko totiž prošlo modifikacemi u společnosti GAD Motors, které jí přihrály ohromujících 1 000 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Není tedy ve výsledku překvapivé, že vůz „hrabe“ i při rychlostech nad 120 km/h, jak naznačuje problikávající kontrolka protiprokluzového systému.

Géčko se opakovaně rozjíždí k nejvyšší rychlosti, která dle tachometru činí 260 km/h. Přitom se obklopuje opravdu působivým zvukovým doprovodem, který ze všeho nejvíce připomíná tank. Do terénu se sice nehodí, tam by zmíněná dynamika ani soundtrack nebyly k ničemu, nicméně v případě tohoto exempláře je jasné, že jeho domovem je hladký asfalt.

Lze pak jen dodat, že motor se u GAD Motors dočkal šesté fáze ladění, jež spočívá v příchodu většího turbodmychadla, optimalizovaného chladicího okruhu, nového sání i výfuku nebo specificky nastavené řídicí jednotky. Mimo to došlo také na posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti. Modifikován byl také bodykit, stejně jako dorazila litá kola s nízkoprofilovým obutím.

Zda se proměnil také interiér, není jisté. Ze záběrů vidíme pouze sériový přístrojový štít, kde je tachometr cejchován do 280 km/h. Z odrazů si přitom můžeme všimnout řidiče, který má zjevně s narůstajícím tempem velkou námahu s udržením Géčka pod kontrolou. To ale u vozu s třemi uzamykatelnými diferenciály a aerodynamikou letící cihly moc nepřekvapí...

Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm - 1 - Mercedes-AMG G63 1000hp videoscreen 01Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm - 2 - Mercedes-AMG G63 1000hp videoscreen 02
Upravený Mercedes-AMG G63 dostal 1 000 koní a 1 600 Nm, řádí a zní s nimi jako utržený ze řetězu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků