Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.
V minulém týdnu se světu představil nový Mercedes-AMG G63. Ten vsadil na čtyřlitrovou pohonnou jednotku V8, což lze chápat jako downsizing, neboť dosluhující provedení poháněl 5,5litrový agregát. To je jen jeden pohled, druhý dávají čísla v přehledu technických parametrů, kde jinak jde vidět samá zlepšení. Výkon vzrostl z 571 na 585 koní, hmotnost poklesla a dynamika je na úrovni sportovních vozů.
Zajímavé ovšem je, že přespurtovat ty nejlepší sporťáky dokáže i dosluhující provedení, a to téměř nepochopitelným způsobem. Géčko totiž prošlo modifikacemi u společnosti GAD Motors, které jí přihrály ohromujících 1 000 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Není tedy ve výsledku překvapivé, že vůz „hrabe“ i při rychlostech nad 120 km/h, jak naznačuje problikávající kontrolka protiprokluzového systému.
Géčko se opakovaně rozjíždí k nejvyšší rychlosti, která dle tachometru činí 260 km/h. Přitom se obklopuje opravdu působivým zvukovým doprovodem, který ze všeho nejvíce připomíná tank. Do terénu se sice nehodí, tam by zmíněná dynamika ani soundtrack nebyly k ničemu, nicméně v případě tohoto exempláře je jasné, že jeho domovem je hladký asfalt.
Lze pak jen dodat, že motor se u GAD Motors dočkal šesté fáze ladění, jež spočívá v příchodu většího turbodmychadla, optimalizovaného chladicího okruhu, nového sání i výfuku nebo specificky nastavené řídicí jednotky. Mimo to došlo také na posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti. Modifikován byl také bodykit, stejně jako dorazila litá kola s nízkoprofilovým obutím.
Zda se proměnil také interiér, není jisté. Ze záběrů vidíme pouze sériový přístrojový štít, kde je tachometr cejchován do 280 km/h. Z odrazů si přitom můžeme všimnout řidiče, který má zjevně s narůstajícím tempem velkou námahu s udržením Géčka pod kontrolou. To ale u vozu s třemi uzamykatelnými diferenciály a aerodynamikou letící cihly moc nepřekvapí...
Upravený Mercedes-AMG G63 dostal 1 000 koní a 1 600 Nm, řádí a zní s nimi jako utržený ze řetězu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch