Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.
V minulém týdnu se světu představil nový Mercedes-AMG G63. Ten vsadil na čtyřlitrovou pohonnou jednotku V8, což lze chápat jako downsizing, neboť dosluhující provedení poháněl 5,5litrový agregát. To je jen jeden pohled, druhý dávají čísla v přehledu technických parametrů, kde jinak jde vidět samá zlepšení. Výkon vzrostl z 571 na 585 koní, hmotnost poklesla a dynamika je na úrovni sportovních vozů.
Zajímavé ovšem je, že přespurtovat ty nejlepší sporťáky dokáže i dosluhující provedení, a to téměř nepochopitelným způsobem. Géčko totiž prošlo modifikacemi u společnosti GAD Motors, které jí přihrály ohromujících 1 000 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Není tedy ve výsledku překvapivé, že vůz „hrabe“ i při rychlostech nad 120 km/h, jak naznačuje problikávající kontrolka protiprokluzového systému.
Géčko se opakovaně rozjíždí k nejvyšší rychlosti, která dle tachometru činí 260 km/h. Přitom se obklopuje opravdu působivým zvukovým doprovodem, který ze všeho nejvíce připomíná tank. Do terénu se sice nehodí, tam by zmíněná dynamika ani soundtrack nebyly k ničemu, nicméně v případě tohoto exempláře je jasné, že jeho domovem je hladký asfalt.
Lze pak jen dodat, že motor se u GAD Motors dočkal šesté fáze ladění, jež spočívá v příchodu většího turbodmychadla, optimalizovaného chladicího okruhu, nového sání i výfuku nebo specificky nastavené řídicí jednotky. Mimo to došlo také na posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti. Modifikován byl také bodykit, stejně jako dorazila litá kola s nízkoprofilovým obutím.
Zda se proměnil také interiér, není jisté. Ze záběrů vidíme pouze sériový přístrojový štít, kde je tachometr cejchován do 280 km/h. Z odrazů si přitom můžeme všimnout řidiče, který má zjevně s narůstajícím tempem velkou námahu s udržením Géčka pod kontrolou. To ale u vozu s třemi uzamykatelnými diferenciály a aerodynamikou letící cihly moc nepřekvapí...
Upravený Mercedes-AMG G63 dostal 1 000 koní a 1 600 Nm, řádí a zní s nimi jako utržený ze řetězu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB