Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní

Kdo by nechtěl opravdu silné auto? Takových tisíc koni se zdá být akorát, problém je „jen” v tom, že ho nabízí hrstka aut s cenou v řádu desítek milionů. Toyota Chiron vypadá jako levnější cesta, aspoň ve virtuálním světě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní

23.6.2019 | Petr Miler

Kdo by nechtěl opravdu silné auto? Takových tisíc koni se zdá být akorát, problém je „jen” v tom, že ho nabízí hrstka aut s cenou v řádu desítek milionů. Toyota Chiron vypadá jako levnější cesta, aspoň ve virtuálním světě.

Výkon auta je něco jako peníze nebo krása - čím více ho je, tím lépe, neexistuje žádná horní hranice „dostatečnosti” nebo cokoli podobného. Pokud jste si prošli nějakým automobilovým vývojem, víte to nejlépe. Sám jsem kdysi jezdil autem s 40 koňmi a říkal jsem si, že to není špatné. Pak se pod kapotu nastěhovalo 75 kobyl a bylo to už slušné svezení. 100koňový vůz o něco později působil už dost svižně, ten se 150 koňmi byl rychlým autem a stroj se dvěma stovkami se zdál být definitivní odpovědí na všechny otázky tohoto světa. Dnes vím, že 400 koní je zajímavější svezení, 600 ještě víc a tak to jde pořád dál.

Přesto je třeba si říci, že existuje výkon, který je v běžném provozu daleko za hranicí použitelnosti a ani při akceleraci třeba při předjíždění jej nemáte možnost rozumně zapojit. Takových 1 000 až 1 500 koní se zdá být akorát, zvláště třeba v civilizovaném podání Bugatti. Problém je ale v tom, že dovolit si něco takového může jen hrstka lidí z celého světa a ruku na srdce, těžko to bude kdy jinak. I kdyby náhodou svět ovládly elektromobily, ze kterých lze takové výkony dostat relativně levně, všechno ostatní bude drahé - takový výkon „živit”, brzdit nebo pracovat s aerodynamikou se nikdy nemůže stát jednoduchým a laciným úkolem.

Snít ale můžeme a na pomoc naší fantazii přichází ruský designér, který si na Instagramu říká radiator_spr1ngs. Ten slepil obě moderní Bugatti, tedy Chiron i Veyron, s příděmi dobových Toyot Camry. Pochopitelně, to samo o sobě nečiní auto levným, ale výsledek tak aspoň působí - levný hypersport od Toyoty, to zní skutečně a aspoň trochu realizovatelně.

Jak budete těmto autům říkat, necháme na vás - v úvahu připadá i Bugota Camron nebo žertovnější Toyatti Chimry. Popř. Toyochiru, když už tu máme předobraz v podobě kupé vzešlého ze spolupráce Toyoty a Subaru jménem Toyobaru. Na každý pád je zajímavé, jak obyčejnějším se najednou jinak exkluzivní Bugatti stanou. A to bychom jinak řekli, že zrovna poslední Camry, které je dostupné i u nás, zase tak obyčejně nevypadá...


Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 1 - Toyota Chiron render 01Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 2 - Toyota Chiron render 02Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 3 - Toyota Chiron render 03
Spojení Toyoty a Bugatti je bozarní, vytváří ale zajímavou iluzi plnou dostupných dynamických očekávání

Zdroj: radiator_spr1ngs@Instagram

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama