Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota svolává 7,4 milionu aut, Honda „jen” půl milionu. Hrozí požár od ovládání oken
10.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonské automobilky jsou sice známé svou spolehlivostí, to ale neznamená, že by se jim vyhýbaly problémy. Toyota s Hondou musí do servisu svolat 8 milionů vozů.
Toyota si zase jednou naběhla. Po masivní svolávací akci z let 2009 až 2010, kdy musela kvůli potvrzeným a několikrát i poněkud nejasným problémům s nežádoucí akcelerací svých modelů svolat kolem deseti milionů aut, tu máme další akci podobného typu a téměř i stejného rozsahu.
Tentokrát se zjistilo, že až u čtrnácti různých vozů můžou nastat problémy s vadnými spínači elektrického ovládání oken na straně řidiče. Vadná tlačítka se projevují zadrháváním nebo zasekáváním, případně pocitem, jakoby se lepily. Důvodem je podle všeho použití nesprávného maziva. Namísto vysokoteplotního fluorového lubrikantu se tam dostalo cosi, co může způsobit přehřívání, tání spínačů a v nejhorším případě i nějaký ten dým (nepochybně kvůli zkratu).
Podle mluvčího Toyoty Joichiho Tachikawy se svolávací akce týká 1,39 milionu automobilů prodaných v Evropě, konkrétně pak modelů Yaris (vyrobených mezi 1. 9. 2006 až 22. 12. 2008), Auris (14. 9. 2006 až 26. 12. 2008), Corolla (4. 10. 2006 až 18. 12. 2008) nebo RAV-4 (1. 9. 2006 až 2. 12. 2008), 2,47 milionu vozů dodaných zákazníkům ve Spojených státech (Scion, Camry, Tundra, Sequoia, Matrix nebo Highlander), až 1,4 milionu strojů čínských zákazníků a celkově by se mělo jednat až o 7,4 milionu osobních automobilů.
Majitelé aut by měli očekávat pozvánku do servisu koncem tohoto měsíce. Oprava proběhne samozřejmě v režii Toyoty, měla by zabrat přibližně hodinu a kromě inspekce spočívá v aplikaci správného maziva.
V tuto chvíli nemáme detailní informace, ale kvůli podobné závadě budou přizváni také majitelé některých modelů značky Honda. V tomto případě se jedná o 489 tisíc crossoverů CR-V (z toho 220 tisíc v Evropě) vyrobených v letech 2002 až 2006. Jejich panel osazený tlačítky ovládání oken má jakýsi problém s netěsností, takže déšť může způsobit zkrat, přehřívání a v horším případě i požár vozu.






U Toyoty má potíže až čtrnáct modelů, Honda svolává jeden
Zdroje: Autoweek.nl, Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejčtenější články
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Americké úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
14.8.2025Čínské Ferrari za cenu Škody je takový hit, že se na něj čeká přes rok. Šéf firmy vzkazuje nedočkavcům: Tak si kupte auto jinde
14.8.2025Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14.8.2025Toyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
14.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva