Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík

Vaše znalosti algebry vás neklamou, skutečně tu máme výkon 1 000 koní na auto v průměru, nad kterým jsme ještě nedávno žasli v případě Bugatti Veyron. Dnes ho můžete mít klidně v bavorském sedanu, SUV nebo kombíku. A nejde jen o čísla na papíře, tedy aspoň většinou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík

6.3.2024 | Petr Prokopec

Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík

/

Foto: BMW

Vaše znalosti algebry vás neklamou, skutečně tu máme výkon 1 000 koní na auto v průměru, nad kterým jsme ještě nedávno žasli v případě Bugatti Veyron. Dnes ho můžete mít klidně v bavorském sedanu, SUV nebo kombíku. A nejde jen o čísla na papíře, tedy aspoň většinou.

Když před 23 lety dorazilo do kin první Rychle a zběsile, se zájem o tuning aut se dříve nepoznaným způsobem zvýšil. Dáno to bylo i tím, že se automobilky na tomto poli příliš nerealizovaly a prostor nechávaly samostatným firmám. Jejich rostoucí význam ale nakonec přiměl výrobce k rozšíření jejich aktivit, a tak dnes většina lidí ani nemusí oslovovat nezávislé firmy, aby dosáhla značné míry individualizace. Pokud tedy netoužíte po něčem opravdu extrémním.

Právě takové vozy se objevily na startu sprintu, který uspořádal kanál Officially Gassed na Youtube. Do toho zamířily hned tři produkty mnichovské automobilky, ovšem ani BMW M3 Touring G81, ani X3M F97 a ani M5 F90 nejsou zdaleka v sériovém stavu. Prvním dvěma zmíněným sice zůstal třílitrový šestiválec, zatímco posledního účastníka zájezdu nadále pohání 4,4litrový osmiválec, nově však pohonné jednotky souhrnně produkují okolo 3 tisíc koní - M5 má mít okolo 900 koní, M3 cirka 1 000 kobyl a X3 M dokonce 1 100 plnokrevníků. Rázem zde tedy máme monstra, která si po stránce výkonu nezadají ani s Bugatti.

Nadmíru působivá je i dynamika, neboť M5 zvládá zrychlit z klidu na stovku za 2,33 sekundy. To je úctyhodný čas, u kterého může člověka zarazit skutečnost, že jej dosáhl nejméně výkonný vůz z celé trojice - máme-li upřesnit výše zmíněná čísla, pak osmiválcový sedan má na kontě „pouze“ 887 koní, zatímco v případě M3 byl šestiválec naladěn na 984 koní a u X3M dokonce na 1 115 koní. Nicméně je to generačně nejstarší vůz z celého tria, a tak je - skoro nepochopitelně, ale bohužel reálně - nejlehčí. Na vahách tak ukáže 1 855 kg oproti 1 865 kg u kombíku a 2 050 kg v případě SUV.

A jak dopadlo srovnání ve sprintu na čtvrtmíli? Čas M5 potřebný ke zrychlení na stovku jsme již zmínili, M3 pak s 2,54 sekundami příliš nezaostává. Nicméně nakonec to byl kombík, který sprint na 400 metrů a něco zvládl lépe, i když jen o fous (9,97 s versus 9,98 s). X3M pak sice rovněž nelze označit za pomalý vůz, nicméně když si uvědomíme, že čistě v sérii zvládne stovku za 3,8 sekundy, zatímco s více než tisícem koní za 3,17 s, napadá nás cosi o nepříliš povedené úpravě.


Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík - 1 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 01Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík - 2 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 02Trio bavoráků upravených na výkon 3 000 koní v součtu srovnalo síly ve sprintu, všem vypálil rybník rodinný kombík - 3 - BMW M3 Touring 2023 oficialni foto 03
M3 Touring standardně disponuje 510 koňmi, s pomocí tuningu jej ovšem můžete zvýšit i skoro na dvojnásobek. V takové chvíli lze počítat se stovkou za 2,5 sekundy a čtvrmílí pod 10 sekund. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Officially Gassed - OG@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše