Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost

Hyundai můžete mít rádi pro spoustu jejich vlastností, rychlost to ale vážně není. Tedy dosud nebyla, teď už Korejci nabízí i tu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost

13.12.2017 | Mirek Mazal | 28 příspěvků

Hyundai můžete mít rádi pro spoustu jejich vlastností, rychlost to ale vážně není. Tedy dosud nebyla, teď už Korejci nabízí i tu.

Před mnoha léty uzavřely německé značky gentlemanskou dohodu. Ta má za úkol držet na uzdě odvážnější řidiče, kteří by se se svými auty mohli po rychlostně pořád ještě z většiny neomezených německých dálnicích legálně prohánět prakticky jakýmkoli rychlostmi. Nepsaná dohoda stanovila jako hranici 250 km/h, a tak po léta měla prakticky všechna výkonná německá auta maximálku končící na této hodnotě.

V poslední době už si ale s touto metou mnozí hlavu nedělají. Standardně tedy většina německých výrobců pořád svá auta krotí na dvěstěpadesátce, stejně tak si ale k většině výkonných modelů můžete přikoupit omezovače posunuté na 280, 300 nebo 305 km/h. A některé vozy nemají žádné, třeba Audi R8.

V tomto kontextu je zajímavé, že se ke zmíněnému limitu dobrovolně přidávají jiní výrobci, kteří by ani nemuseli. Patří mezi ně i Hyundai, které navíc donedávna ani nemuselo řešit, co se svými auty ve 250 km/h bude dělat, protože naprostá většina z nich této mety zdaleka nedosahovala. Časy se ale mění a poté, co vody kategorie rychlých hatchbacků Korejci rozvířili modelem i30 N, se přidali též.

První opravdový korejský hot hatch nabízí dvě výkonové varianty. Slabší 250koňový zrychluje na 100 km/h za 6,4 sekundy, silnější Performance Package s 270 koňmi za 6,1 sekundy. Oba mají přeplňovaný benzínový čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku, se kterou se rozjedou na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.

Že je opravdu omezená, dokazuje přiložené video zachycující akceleraci vozu právě na německém Autobahnu. Z klidných 90 km/h se rozjede až na deklarovanou maximální rychlost, která má skoro stejnou tachometrovou podobu - ručička se dotkne nanejvýš 251 km/h. A jen o maximálku tu nejde, vidíme také akceleraci, která je zejména ze 100 na 200 km/h velmi slušná - nějakých 15 sekund je čas, za který by se nedávno nemusel stydět lecjaký německý výkonný sedan. Pak už to jde i30 N hůře, ale ne vysloveně špatně. Však se na to podívejte sami...

Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost - 1 - Hyundai i30 N acceleration 250 kmh 01Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost - 2 - Hyundai i30 N acceleration 250 kmh 02Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost - 3 - Hyundai i30 N acceleration 250 kmh 03
Ze 100 na 200 km/h i30 N trvá jen 15 sekund. Pak už je to náročnější, tachometrových 251 km/h se ale dotkne během 50. To nejsou marné hodnoty, stejně jako nejvyšší rychlost sama

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 28 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama