Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost
13.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Hyundai můžete mít rádi pro spoustu jejich vlastností, rychlost to ale vážně není. Tedy dosud nebyla, teď už Korejci nabízí i tu.
Před mnoha léty uzavřely německé značky gentlemanskou dohodu. Ta má za úkol držet na uzdě odvážnější řidiče, kteří by se se svými auty mohli po rychlostně pořád ještě z většiny neomezených německých dálnicích legálně prohánět prakticky jakýmkoli rychlostmi. Nepsaná dohoda stanovila jako hranici 250 km/h, a tak po léta měla prakticky všechna výkonná německá auta maximálku končící na této hodnotě.
V poslední době už si ale s touto metou mnozí hlavu nedělají. Standardně tedy většina německých výrobců pořád svá auta krotí na dvěstěpadesátce, stejně tak si ale k většině výkonných modelů můžete přikoupit omezovače posunuté na 280, 300 nebo 305 km/h. A některé vozy nemají žádné, třeba Audi R8.
V tomto kontextu je zajímavé, že se ke zmíněnému limitu dobrovolně přidávají jiní výrobci, kteří by ani nemuseli. Patří mezi ně i Hyundai, které navíc donedávna ani nemuselo řešit, co se svými auty ve 250 km/h bude dělat, protože naprostá většina z nich této mety zdaleka nedosahovala. Časy se ale mění a poté, co vody kategorie rychlých hatchbacků Korejci rozvířili modelem i30 N, se přidali též.
První opravdový korejský hot hatch nabízí dvě výkonové varianty. Slabší 250koňový zrychluje na 100 km/h za 6,4 sekundy, silnější Performance Package s 270 koňmi za 6,1 sekundy. Oba mají přeplňovaný benzínový čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku, se kterou se rozjedou na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.
Že je opravdu omezená, dokazuje přiložené video zachycující akceleraci vozu právě na německém Autobahnu. Z klidných 90 km/h se rozjede až na deklarovanou maximální rychlost, která má skoro stejnou tachometrovou podobu - ručička se dotkne nanejvýš 251 km/h. A jen o maximálku tu nejde, vidíme také akceleraci, která je zejména ze 100 na 200 km/h velmi slušná - nějakých 15 sekund je čas, za který by se nedávno nemusel stydět lecjaký německý výkonný sedan. Pak už to jde i30 N hůře, ale ne vysloveně špatně. Však se na to podívejte sami...
Ze 100 na 200 km/h i30 N trvá jen 15 sekund. Pak už je to náročnější, tachometrových 251 km/h se ale dotkne během 50. To nejsou marné hodnoty, stejně jako nejvyšší rychlost sama
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před hodinou - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 3 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 4 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 6 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva