Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
V Rusku kvůli novému dopravnímu značení vznikají dlouhé zácpy
17.9.2019 | Mirek Mazal
Pokus zpomalit rychlé řidiče se poněkud minul účinkem a místo toho zbrzdil všechny. A to až takovým způsobem, že se cesty v Leningradské oblasti mění v parkoviště.
Leningradskou oblast na severozápadě evropské části Ruska (skutečně se tak stále jmenuje, i když z Leningradu už je dávno Petrohrad) sužují dopravní zácpy. To by neznělo příliš objevně, kdyby ovšem byly způsobeny příliš hustou dopravou. Není tomu tak, nekonečné kolony způsobilo nové a vskutku hloupé opatření, které mělo zbrzdit příliš rychlé řidiče.
Pracovníci správy silnic před několika dny nainstalovali na několik míst nové vodorovná dopravní značení, která upozorňují řidiče na příliš rychlé tempo zintenzivňujícím se „bubnováním” do kol. Takovou věc známe i od nás, ovšem ve velmi mírné podobě. V Rusku místo několikamilimetrových vyvýšenin (obvykle 5 až 10 mm) vsadili na 3 centimetry vysoké retardéry a řidiči se jich po prvotním kontaktu děsí tak moc, že přes ně raději přejíždějí krokem.
Experiment úřadu dohlížející na silniční provoz tak začal způsobovat mnohakilometrové kolony blokující desítky úseků, kde byla novinka přes jízdní pruhy položena. Jakmile je provoz hustší, stačí pár aut, která intenzivně zpomalí a problém je na světě. Něco takového mohlo ruským silničářům dojít, ale zjevně se tak nestalo.
Hrubé překážky šíře 40 centimetrů jsou v Rusku aplikovány na místa, kde často dochází k překračování omezené rychlosti a mají upozornit na potenciální nebezpečí. Umísťovány mají být standardně jsou v rozmezí 20, 15 a 10 metrů za úvodní svislou cedulí postavenou na krajnici. Autoři nového řešení zkusili být důslednější, místo zkrocení rychlíků ale ucpali všechny příjezdové komunikace. Nejdelší fronty se postupně tvoří u města Gatčina, kde provizorní parkoviště zabírá ve špičce až 6 kilometrů cesty. Že novinka bude při nejbližší příležitosti opět odstraněna, je nabíledni.
Umělé překážky vysoko nad rovinou cesty mimo jiné vydávají otravný hluk, především ale dávají autům rány, které řidiči nejsou s ochotni snášet a na těchto místech téměř zastavují
Zdroj: Fontanka
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024 - Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18.2.2024 - Konkurent Octavie od Dacie už se rýsuje, Rumuni chtějí Škodou zanedbávané zákazníky získat se vší vážností
18.2.2024 - Autoškola začala studenty učit řídit v dekády starém VW Golf, má naši plnou podporu
18.2.2024 - Ojeté SUV Fiatu jako ojetina překvapuje svou spolehlivostí, překvapením je ale také jeho cena
18.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva